کد خبر: ۱۵۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
امام‌جمعه موقت شیراز در گفتگو با شیرازه:

مهم‌ترین شاخصه شهید چمران اخلاصش بود

امام‌جمعه موقت شیراز گفت: شهید چمران شخصیتی بود که هم علمی، هم نظامی، هم عرفانی و هم مجاهد بود و مهم‌ترین شاخص ایشان اخلاصش بود و هیچ ادعایی نداشت
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، چمران از فرماندهان شجاعی بود که با شروع جنگ به اهواز رفت و ستاد جنگ‌های نامنظم را راه‌اندازی کرد. تأثیر شهید چمران روی رزمندگان آن هم در ماه‌های اول دفاع مقدس به‌قدری بود که بسیاری از آن‌ها تا سال‌ها بعد به بزرگی و شرافت شهید مصطفی چمران اذعان می‌کنند.

تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم نشان از بینش عمیق شهید چمران داشت. وی در مرکز استان ستاد را راه‌اندازی کرد تا بتواند خوزستان را حفظ کند. شهید چمران از نوابغ ایرانی بود که سال‌ها در امریکا درس‌خوانده و در مصر سخت‌ترین دوره‌های چریکی و پارتیزانی را گذرانده بود.

در واقع می‌توان بیان کرد: خدمات ارزنده شهید چمران در مدت‌زمان کوتاه مسئولیت خود به‌عنوان نماینده امام خمینی (ره) در شورای‌عالی دفاع و همچنین وزیر دفاع چه در بُعد مادی و آموزشی و چه در بُعد معنوی و انگیزشی، پایه‌گذار بسیاری از حرکات مثبت و پیشرفت‌های امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شد.

مهم‌ترین شاخصه شهید چمران اخلاصش بود

به‌حق می‌توان گفت: اولین درس بزرگ شهید چمران به جامعه اسلامی ما و به‌خصوص نظامیان این است که مبارزه با ظلم و استکبار و دفاع از حقوق مظلومان تعطیل‌بردار نیست و ما وظیفه داریم برای رسیدن به هدف‌هایی بزرگ، بسیاری از منافع شخصی خود را کنار بگذاریم.

در همین راستا آیت الله سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام‌جمعه موقت شیراز در گفتگو با این پایگاه تحلیلی خبری افزود: شهید مصطفی چمران یکی از شهدای برجستهٔ انقلاب اسلامی است که خصوصیات و ویژگی‌هایی داشت که کمتر در بعضی از شهدا پیدا می‌شود، شهید چمران از نظر علمی در بهترین دانشگاه‌های داخل و خارج درس خواند، از نظر جهاد و شهادت جز پیش‌گامان بودند.

امام‌جمعه موقت شیراز افزود: بزرگ‌ترین خدمت ایشان در جبههٔ عمل لبنان در زمان شهید عزیز و بزرگوار آیت‌الله موسی صدر مسئول آموزش نیروهای مبارز لبنانی را به عهده داشت و توانست در بعد نظامی آمادگی بسیار عالی در نیروهای جان‌برکف حزب عمل انجام دهد
 
آیت‌الله رضوی با اشاره به شخصیت چندبعدی شهید چمران بیان کرد: زمان حضور شهید چمران در لبنان مدارسی را در کمک به ایتام تأسیس کردند در بسیاری از زمینه‌های فرهنگی و در کمک به شیعیان لبنان یک چهره برجسته بودند و شاید بعداز آیت‌الله موسی صدر، شهید چمران برترین چهره لبنان در میان شیعیان بود.

مهم‌ترین شاخصه شهید چمران اخلاصش بود

وی در ادامه گفت: در واقع همان جنبشی که شهید چمران در لبنان ایجاد کرد شاخه مهم نظامی آن به‌عنوان حزب‌الله امروز یکی از قوی‌ترین شاخه‌های نظامی حزب‌الله در جنوب لبنان است که بزرگ‌ترین دشمن اسرائیل محسوب می‌شود که ضربات مهلکی به این رژیم جعلی و غاصب وارد کرده است که زمینه‌ساز و پایه‌گذار حزب‌الله را می‌توان شهید چمران نام برد.

امام‌جمعه موقت شیراز بیان کرد: بنده در دوره اول مجلس شورای اسلامی با شهید چران هم دوره بودم و جلساتی که داشتیم اخلاص، ادب، جهاد و مهم‌ترین شاخصه مرحوم چمران بعد معنوی و عرفانی ایشان بود و با وجودی که در غرب درس‌خوانده بودند و سال‌های سال در لبنان بودند یک عارف وافر بودند؛ یعنی همه چیز را برای‌خدا پشت سر گذاشته بود و جز خدا به هیچ قدرتی اتکا نداشت.

آیت‌الله رضوی با اشاره به مقاومت و شجاعت شهید چمران مطرح کرد: در جنگ‌های چریکی که آمد ایران و بعداز مجلس نماینده شد و به آن اکتفا نکرد و به جبهه‌های جنگ رفتند یکی از فرماندهان جنگ‌های نامنظم و تشکیل نیروهای چریکی در غرب و جنوب بود که در دهلاویه شهامت و شجاعتش در شکستن محاصره پاوه بود که انجام داد و بعد وزیر جنگ شد که مورداعتماد امام (ره) بود.

مهم‌ترین شاخصه شهید چمران اخلاصش بود

وی در پایان افزود: شهید چمران شخصیتی بود که هم علمی، هم نظامی، هم عرفانی و هم مجاهد بود و مهم‌ترین شاخص ایشان اخلاصش بود و هیچ ادعایی نداشت؛ بلکه واقعاً جز شهدای پاک‌باخته و الگوهای نمونه تربیت اسلامی بودند که امامین انقلاب اسلامی علاقهٔ خاصی به شهید چمران داشتند.


انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان