کد خبر: ۱۵۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۶ تير ۱۴۰۲
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء:

برداشت گندم از سطح ۱۱ هزار و ۶۵۰ هکتار مزارعه گندم دیم و آبی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء از برداشت گندم از سطح ۱۱ هزار و ۶۵۰ هکتار مزارعه گندم دیم و آبی خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، مویدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء گفت: کشاورزان سخت‌کوش و پرتلاش این شهرستان امسال بیش از ۱۱ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی خود را به کشت گندم دادند که از این سطح زیر کشت  ۱۱ هزار هکتار به‌صورت آبی و ۶۵۰ هکتار به‌صورت دیم کشت شده. 

وی افزود: کار برداشت این محصول استراتژیک از اواخر خردادماه آغاز و تا پایان نیمه اول تیرماه ادامه دارد که باتوجه‌به بارندگی خوب سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰ هزارتن گندم از مزارعه کشاورزی این شهرستان برداشت شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء با اشاره به اینکه هم‌زمان با برداشت این محصول کار خرید نیز آغازشده گفت: علاوه بر سه مرکز خرید گندم شرکت‌تعاونی روستایی در مرکز شهرستان، بخش بانش و دهستان کوشک هزار کارخانه آرد سپیدان نیز به‌صورت شبانه‌روزی مشغول خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هستند و تا این تاریخ (4/4/1402)توسط این مراکز بیش از ۲۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده.

برداشت گندم از سطح ۱۱ هزار و ۶۵۰ هکتار مزارعه گندم دیم و آبی

 مویدی ضمن اشاره به ارقام گندم کشت شده در این شهرستان گفت: عمده ارقام گندم کشت شده در این شهرستان بارانداز سیروان، ترابی، طلایی و چمران. افزود: باتوجه‌به وجود تعداد زیادی دامداری، گاوداری سنتی و صنعتی در این شهرستان، حفظ منابع ارزشمند خاک، جلوگیری از ایجاد آلودگی محیط‌زیست و خطرات آتش‌سوزی در مزارعه کشاورزی از کشاورزان و بهره بردان عزیز تقاضا داریم از آتش‌زدن کاه، کلش و بقایای جو و گندم خودداری کنند.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان