کد خبر: ۱۵۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۶ تير ۱۴۰۲
خبر خوب مجلس برای کارگران ساختمانی؛

طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی تصویب شد

نمایندگان در نشست علنی روز یکشنبه ۴تیر مجلس شورای اسلامی با گزارش کمیسیون اجتماعی پیرامون طرح دوفوریتی اصلاح ماده۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را با ۱۹۵ رأی موافق، ۲۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامیدر تشریح مصوبه طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی گفت: در بهمن ماه ۱۴۰۱ قانونی در مجلس تصویب شد که ما و نمایندگان دیگر با این طرح مخالف بودیم و اعتقاد داشتیم که ممکن است به ظاهر مشکل پرداخت بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی حل شود‌ ولی در درازمدت باعث می‌شود که به دلیل عوارض و تعرفه بالای بیمه‌ ساختمانی قدرت ساخت و ساز از مردم گرفته شود.

وی افزود: متاسفانه همین اتفاق افتاد و صدور پروانه‌های ساختمانی به دلیل تعرفه بالای بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی به شدت کم و متوقف شد.

رحیمی مظفری بیان کرد: مجلس بلافاصله تقاضای اصلاح این قانون نمود و بصورت دوفوریتی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بررسی شد. اما پیشنهاداتی در کمیسیون اجتماعی مطرح شد که جوابگوی این موضوع نبود.

نماینده مردم شهرستان‌های کوار، خرامه، سروستان در ادامه با اشاره به اهمیت رونق در ساخت و ساز مسکن گفت: با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و نیاز به رونق در ساخت و ساز و کاهش هزینه‌های آن، مجلس تصميم گرفت که این طرح را به مدت دو سال متوقف نماید. بنابراین قانون بیمه ساخت و ساز (بند الف ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی) اصلاح و قیمت بیمه ساخت و ساز به سال‌های گذشته اصلاح شد تا روند ساخت و ساز سرعت بگیرد و کارگران نیز بیکار نمانند.

طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در مجلس تصویب شد

رحیمی مظفری اظهار کرد: این قانون به شورای نگهبان می‌رود و ممکن است که شورای نگهبان هم ایراداتی بگیرد رحیمی مظفری اظهار کرد: این قانون به شورای نگهبان می‌رود و ممکن است که شورای نگهبان هم ایراداتی بگیرد ولی به محض اعلام شورای نگهبان این قانون اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان