کد خبر: ۱۵۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۱۵ تير ۱۴۰۲
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس درگفتگو با شیرازه:

نامه امام علی (ع) به مالک، گنجینه آداب حکومت‌داری شیعی است

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: نامه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر، گنجینه آداب حکومت‌داری شیعی و یکی از مهمترین اسناد در خصوص ویژگی‌های حاکم اسلامی و حکمرانی در عرصه‌های مختلف است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، اسماعیل قزل‌سفلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس ضمن گرامیداشت عید سعید غدیرخم افزود: یکی از موضوعات مورد تاکید امام علی (ع) در این نامه برقراری ارتباط نزدیک و بی واسطه مدیران با مردم است چرا که شرط آگاهی مسئولان از مشکلات و آلام مردم داشتن ارتباط با آنها و شنیدن سخنان و خواسته‌های آنها است.

وی ادامه داد: بنابراین مدیران و مسئولان باید توجه داشته باشند که از فرصت پیش آمده برای خدمت به مردم نهایت استفاده و بهره را ببرند چرا که فرصت خدمت دائمی و ابدی نیست و اگر کوتاهی کنیم از دست می‌رود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: یکی از موضوعات دیگری که در نامه امام علی خطاب به مالک اشتر بر آن تاکید شد توسعه و بسط عدالت در جامعه و در میان مردم است و امیرالمومنین تاکید کرده‌اند که "بهترین مایه شادمانی والیان باید برپا داشتن عدالت در بلاد باشد.

نامه امام علی (ع) به مالک، گنجینه آداب حکومت‌داری شیعی است

قزل سفلی اظهار کرد: قطعا توجه مدیران به حتی بخش اندکی از نصایح و فرمایشات امام علی (ع) در این نامه سراسر آموزه و پند می‌تواند راهگشای حل بسیاری از مشکلات و کاستی‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم باشد و کمک کند که حکمرانی واقعی اسلامی و عدالت علوی به معنای واقعی در جامعه پیاده شود.

وی ادامه داد: همه ما باید در راه خدمت به مردم که ولی نعمتان ما هستند به گونه ای عمل کنیم که فردای قیامت و روز حساب که در پایشگاه خداوند قرار گرفتیم، به فرموده امام علی (ع) عذرمان پذیرفته شود.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان