کد خبر: ۱۶۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۱ تير ۱۴۰۲
شیرازه گزارش می‌دهد؛

پوشاک زیبا، عفیفانه و ارزان درخواست بانوان شیرازی از نمایشگاه مد و لباس

در گفتگو با برخی از بازدیدکنندگان نمایشگاه مد و لباس شیراز، وجود پوشاک زیبا عفیفانه، در دسترس، و ارزان درخواست و انتظار بانوان شیرازی از متولیان حوزه فرهنگ بود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، دومین نمایشگاه مد و لباس شیراز که از ۱۷ تا ۱۹ تیرماه در هتل همای این شهر برگزار شد، در حالی به کار خود پایان داد که به گفته مسئولان برگزاری نمایشگاه، از استقبال قابل‌توجهی برخوردار بود.
 
 نمایشگاهی که هرچند قیمت‌های تقریباً بالای آن باعث می‌شد تا مخاطب و بازدیدکننده اجناس کمتری با خود به همراه ببرد، اما با گشتی کوتاه در بین غرفه‌ها دریافتیم که بانوان تمایل به خرید این‌گونه از پوشاک داشتند.
 
نکته قابل‌توجه این نمایشگاه که با بررسی میدانی خبرنگار شیرازه، مشاهده شد، حضور بانوان کم‌حجاب بود که از برخی پوشاک استقبال کردند و معتقد بودند زیبایی پوشاک عفیفانه آنان را ترغیب به خرید کرده است.

راه‌اندازی پاتوق‌های ثابت ملزومات زیست عفیفانه در فارس 

اما آنچه در این نمایشگاه نسبت به اسفندماه تغییر چندانی نکرده بود، قیمت‌های بالای برخی کالاها بود که موجب می‌شد تنها قشر خاصی توان خرید داشته باشند که قطعاً یکی از نقاط ضعفی که باید در طراحی و ارائه پوشاک عفیفانه موردتوجه قرار گیرد هزینه‌ای است که خانواده باید برای پوشاک در نظر بگیرند.
 
 در آستانه روز عفاف و حجاب بر آن شدیم تا با گفتگو با برخی بازدیدکنندگان نمایشگاه مد و لباس به نقاط ضعف و قوت این‌گونه نمایشگاه‌ها اشاره کنیم تا مدیران و متولیان حوزه فرهنگ نیز باتوجه‌به نکات گفته شده گام‌های مؤثری در این حوزه بردارند.
 
 خانم رضایی که به همراه خواهرش برای خرید مراجعه کرده بود، عنوان کرد: اجناس به لحاظ کیفیت عالی هستند، اما به لحاظ قیمت واقعاً به‌گونه‌ای است که هر کسی توان خرید کالای موردنظر خود را ندارد.
 
 وی به این نکته نیز اشاره کرد که در برگزاری نمایشگاه مد و لباس می‌بایست تمام زوایای امر به‌ویژه جنبه اقتصادی در نظر گرفته شود تا هم مؤثر باشد و هم رضایت‌مندی مخاطب را به دنبال داشته باشد.

راه‌اندازی پاتوق‌های ثابت ملزومات زیست عفیفانه در فارس 

 خانم جوکار نیز به نقطه‌ضعفی اشاره کرد که در نمایشگاه اول مد و لباس رعایت نشده بود، اما در این نمایشگاه این ضعف برطرف شد و آن هم پوشش فروشندگان غرفه‌ها بود که به نسبت دوره قبل بهتر بود.
 
 دخترخانم نوجوانی که با مادر و پدرش برای بازدید آمده بود گفت: با اینکه تا به امروز چندان طرف‌دار لباس‌های پوشیده نبودم؛ اما آن‌قدر زیبایی لباس‌ها جذاب بود که ترغیب به خرید چند مدل لباس شدم.
 
 به گزارش شیرازه، در این نمایشگاه که از ۱۷ تا ۱۹ تیر برگزار شد، قطعاً نقاط ضعفی همچون گرانی اجناس، مناسب نبودن مکان برگزاری و حضور کم‌رنگ‌تر طراحان استان فارسی مواردی است که باید در دوره‌های بعد موردتوجه قرار گیرد.
 
در حاشیه این نمایشگاه خبرنگار شیرازه گفتگویی با حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس انجام داده است که در آن هدف از برگزاری نمایشگاه و نقاط ضعف و قوت موردبحث و بررسی قرار گرفت.

قانعی در ابتدا به هدف برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور برای مجموعه فعالیت‌هایی که در حوزه زیست عفیفانه به‌خصوص مد و لباس، کار می‌کنند، بسته‌های متنوع و متعددی از ترفندهای ایجابی طراحی کرده که یکی از این بسته‌ها که شعار دبیرخانه مد و لباس هم است، «پوشاک زیبا عفیفانه، در دسترس، و ارزان» است.

راه‌اندازی پاتوق‌های ثابت ملزومات زیست عفیفانه در فارس 

وی با بیان اینکه تلاش شده با همکاری کارگروه‌های مد و لباس استان‌ها و دیگر دستگاه‌ها از جمله اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی نمایشگاه‌های فصلی ایجاد شود، افزود: اولین نمایشگاه مد و لباس شیراز در اسفندماه سال گذشته برگزار شد که با استقبال بی‌نظیر مردم شیراز مواجه گردید و این در حلالی بود که ابتدای امر بسیاری از افراد به ما گفتند این کار در شیراز شکست خواهد خورد و برگزاری این نمایشگاه اشتباه است؛ برخی از ویژندها (برندها) علاقه‌مند حضور در نمایشگاه نبودند؛ ولی پس از برگزاری که ۷،۶ و ۸ اسفندماه بود، استقبال چشمگیر بانوان شیرازی از این نوع مد و لباس و پوشاک نظر همگان را تغییر داد؛ چرا که روزانه بیش از ۵ هزار بازدیدکننده از غرفه‌ها داشتیم.
 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه با تأکید بر اینکه تلاش ما بر این است که با برگزاری نمایشگاه‌های فصلی دردسترس‌بودن کالاهای عفیفانه را برای بانوان ایرانی مهیا و همچنین جنس پوشاک متنوع عفیفانه را معرفی کنیم، اظهار کرد: یک مجموعه و بسته کامل از کالاهای عفیفانه و زیبا را برای دختران نوجوان و خانم‌ها فراهم نماییم.
 
 وی تصریح کرد: به‌رغم این که در این نمایشگاه که در تیرماه برگزار شده در فصل غیر خرید خانواده‌ها قرار داریم، اما استقبال خوبی از مد و لباس‌های موجود شده و طی سه روزی که غرفه‌ها دائر بودند متوجه شدیم که این نیاز در بازار شیراز وجود دارد و بانوان علاقه‌مند به این‌چنین لباس‌هایی هستند و نیاز است زمینه را فراهم کنیم.
 
 قانعی در انتقاد به قیمت کالاهای ارائه شده و مکان برگزاری نمایشگاه، گفت: در نمایشگاه قبلی نقاط ضعفی وجود داشت از جمله کمبود فضا، پوشش برخی فروشندگان، گرانی قیمت‌ها که همکاران ما تلاش کردند در این دوره بخش جدی از این اشکالات برطرف شود
 
 وی ادامه داد: یکی از مواردی که مورد انتقاد شما و بازدیدکنندگان است، قیمت کالاهاست که هم در نمایشگاه قبل و هم این دوره با تنوع قیمت روبرو بودیم و اجناس عفیفانه مثل چادر و... از کم‌ترین قیمت در قالب نذر چادر بود تا کالاهایی که مشتریان خاص خود را دارند و برند برتر محسوب می‌شوند و مخاطب خاص توجهی به قیمت کالا نمی‌کند.

راه‌اندازی پاتوق‌های ثابت ملزومات زیست عفیفانه در فارس 

قانعی گفت: البته به این نکته نیز باید توجه داشت که نسبت به تورمی که در جامعه وجود دارد تنها ۲۰ درصد افزایش قیمت اعمال شده است؛ اما با رایگان کردن فضای نمایشگاه برای فروشندگان سعی کردیم هزینه تمام شده را کاهش دهیم تا قیمت برای خریدار نیز کاهش یابد.
 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان با اشاره به اینکه بسته خدماتی و کالایی متنوعی تدارک‌دیده‌شده و تلاش شده که کالای مصرفی موردتوجه قرار گیرد، عنوان کرد: در کارگروه مد و لباس استان به‌صورت مستمر نقاط ضعف بررسی می‌شود و در دستور کار اولیه ما ایجاد پاتوق‌های ثابت ملزومات زیست عفیفانه است که مقرر گردیده به‌زودی چند مکان ثابت برای فروش این کالاها در نظر بگیریم.

 انتهای پیام/۲۲۴۲۲۴




نظرات بینندگان