کد خبر: ۱۶۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۴ تير ۱۴۰۲
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه:

لایحه حجاب باید در فضایی آرام مصوب شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: قدرمسلم که لایحه حجاب باید در فضایی آرام و با رعایت حقوق ملت مصوب شود و البته اگر دقت کنیم بخشی از این موارد و حاشیه‌های به وجود آمده در کشور در مورد حجاب معلول مشکلاتی همچون معیشت و اقتصاد است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، علیرضا پاک‌فطرت عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه ضمن با اهمیت خواندن مسئله حجاب در اسلام اظهار کرد: در قبل از اسلام برابر مستندات موجود و تصاویر روی سنگ‌نوشته‌های برجای‌مانده از هزاران سال پیش تاکنون نشان می‌دهد که زن ایرانی زنی اصیل بوده و در همان زمان هم زنانی نمونه بوده‌اند و پوشش ایرانیان از بهترین پوشش‌ها بوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد دشمنان ما و در رأس آنها امریکای شیطان‌صفت از تنها حربه‌ای که علیه ما در این شرایط استفاده کرده و می‌کنند دامن‌زدن به مسائل حجاب است. آنها جز این مسئله هیچ نقطه‌ضعفی از ما نمی‌توانند بگیرند و درگذشته باآن‌همه توطئه‌هایی که علیه کشور ما داشتند و موفق نشده‌اند به دنبال هجمه علیه ما در مورد حجاب‌اند.

پاک‌فطرت افزود: دشمنان با طرح شعارهایی مثل‌زن، زندگی، آزادی در صدد اختلاف‌انگیزی بین مردم و مسئولان هستند. در مورد این شعار باید بگویم اگر قرار است شعاری در مورد زن داده شود اصل این شعار را ما باید بگوییم نه آنها زیرا ما به جامعه زنان تشخص دادیم نه آنها.

وی خاطرنشان کرد: احترامی که ایرانی‌ها به زن و در کل به بانوان و همسران، دختران و مادران خود می‌گذارند بیش از همه جای دنیاست و اتفاقاً در امریکا و غرب زن را به چشم کالا و سوءاستفاده می‌خواهند؛ اما در ایران زن حقیقتاً زندگی است و رکن اصلی خانواده است.

لایحه حجاب باید در فضایی آرام مصوب شود

نماینده مردم شیراز و زرقان بیان داشت: توصیه می‌کنم زنان و دختران و خواهران ما به شایعات رسانه‌های بیگانه و ماهواره‌ها و شبکه‌های خارجی در مورد عدم آزادی زنان در ایران گوش ندهند و ما نباید بازیچه دست دشمنانی که می‌خواهند از طریق طرح مسائل زنان و دختران مشکلاتی برای کشورمان درست کنند قرار گیریم.

مسائل حجاب و عفاف باید در فضایی آرام و به‌دور از تنش مطرح گردد.

وی توصیه کرد: با بگیروببند هم نمی‌توان حجاب را بهبود بخشید باید با حساب و کتاب و در فضایی آرام و به‌دور از تنش با کمک قوه قضاییه و دولت و مجلس برابر با قوانین شرع و عرف به تمام جوانب مختلف این مهم پرداخت. دولت لایحه خودش را به مجلس بیاورد و مجلس هم با کار کارشناسی و بررسی مفاد لایحه‌ای که دولت در این مورد به مجلس می‌آورد در جریان بررسی لایحه عفاف و حجاب به نحوی عمل کند که بهبود امور فرهنگی و اجتماعی کشور را در قالب بررسی لایحه عفاف و حجاب در بر بگیرد و تصویب این لایحه مشکلی را برای کشور و مجریان قانون و خصوصاً بانوان و دختران به وجود نیاورد.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تصریح کرد: باید به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد حجاب گوش داد. رهبری در هیچ یک از سخنرانی‌هایشان از بی‌حجابی زنان صحبت نکرده‌اند و همواره بر رعایت پوشش و حجاب از سوی کم حجاب‌ها رهنمود داشته‌اند. ما هم نباید جلوتر از ایشان حرکت کنیم و بهانه دست دشمنانمان ندهیم. باید تمام جوانب مسئله حجاب را در نظر بگیریم و قدرمسلم که لایحه حجاب باید در فضایی آرام و با رعایت حقوق ملت مصوب شود و البته اگر دقت کنیم بخشی از این موارد و حاشیه‌های به وجود آمده در کشور در مورد حجاب معلول مشکلاتی همچون معیشت و اقتصاد هم هست.

پاک‌فطرت یادآور شد: در خصوص حجاب بحث بیشتر دغدغه‌مندان و دلسوزان بر حجاب برتر و چادر است که البته پوشش برتر از جمله چادر و مانتوهای بلند و پوشش اسلامی باید تعریف شود و دولت هم باید در راستای تقویت حجاب برتر زنان و دختران آن دسته از لوازم و نیازهای بانوان در مورد حجاب برتر و پوشش اسلامی را تهیه و با ارزانی در اختیار زنان و دختران قرارداد تا آنان با میل و با علاقه خودشان به این نوع از حجاب و پوشش روی‌آورند.

 پاک‌فطرت در پایان گفت: رضاخان با زور و اجبار و با تهدید و ارعاب حتی با کتک‌زدن زنان محجبه سعی کرد چادر را از زن مسلمان ایرانی بیرون بیاورد و نتوانست و با مخالفت جدی علمای آن زمان مواجه شد و علی‌رغم به راه‌انداختن جوی خون در غائله کشف حجاب در مسجد گوهرشاد مشهد شکست خورد. معتقدم نمی‌توان از طریق کارهای هیجانی و تعصبی در مورد حجاب زنان تصمیم‌گیری کرد.

با لایحه عفاف و حجاب که دولت به مجلس می‌آورد و با کار کارشناسی و اصلاح لایحه حجاب و عفاف از سوی نمایندگان مجلس بتوانیم به نتیجه لازم در این زمینه برسیم.


انتهای پیام/224224
برچسب ها: حجاب ، عفاف ، شیرازه
نظرات بینندگان