کد خبر: ۱۵۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲
رئیس سازمان بسیج هنرمندان اعلام کرد:

۱۵۰ برنامه هنرمندان بسیجی فارس در هفته هنر انقلاب اسلامی

طی هفته هنر انقلاب اسلامی بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه در استان فارس برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با یادآوری این‌که ۲۰ فروردین مصادف با سال‌روز شهادت شهید آوینی، به نام روز بسیج هنرمندان و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است، از برگزاری بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه کلی به‌مناسبت این هفته در سطح استان خبر داد.

 وی با بیان اینکه شهید محسن قرائتی، از شهدای شهرستان فسا که در عرصه تئاتر فعالیت داشتند، در سال جاری به عنوان شهید شاخص هنرمند استان فارس معرفی شده است، افزود: این شهید در سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسیدند که در حقیقت بیسیم‌‎چی شهید مرتضی جاویدی در گردان فجر بودند و در اعزام گروه‌های تئاتر در جبهه‌ها نقش ایفا می‌کردند.

 این مسئول به تشریح برخی برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: رونمایی از کتاب «چلچراغ هنر» با همکاری بنیاد شهید که این کتاب ویژه ۱۷۰ شهید هنرمند استان فارس است و به دو زبان فارسی و لاتین به رشته تألیف درآمده است. میکائیلی افزود: همچنین یک فیلم تحت عنوان «گنجینه آسمانی» شامل یک مجموعه هشت قسمتی از تولیدات شهید آوینی با موضوع شهدای استان فارس تولید شده که به مدت هشت شب از شبکه فارس پخش خواهد شد.

 به گفته وی، اجرای جشنواره خلق ایده‌های هنری پیرامون حجاب در سطح شهرستان‌های فارس و به میزبانی جهرم، برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان در کانون بسیج هنرمندان شهرستان‌ها، همکاری در اجرای مراسم شب قدر در نقاط مختلف شیراز، برپایی موکب‌های هنری بدین مناسبت، تجلیل از هنرمندان برتر و شاخص سال ۱۴۰۱، اجرای برنامه «صبح شعر» با موضوع عفاف و حجاب در مدارس استان، رونمایی از پوستر سوگواره ادبی ویژه شهدای شاهچراغ (ع) با محوریت معاونت فرهنگی حرم شاهچراغ (ع) به میزبانی سازمان بسیج هنرمندان در بخش‌های شعر، داستان و دلنوشته در سطح ملی، برگزاری نشست‌های صمیمی هنرمندان با مسئولان استانی، برگزاری اردو‌های جهادی با حضور هنرمندان، شب خاطره جهادی و روایت هنرمندانه از گروه‌های جهادی موفق استان فارس از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته هنر انقلاب اسلامی هستند.

 رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس حمایت از آثار فاخر به خصوص فیلم با موضوع شهدای شاهچراغ (ع) را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام کرد.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان