کد خبر: ۱۶۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
مردم فارس دیروز یکپارچه عزادار حسین(ع) بودند؛

تجلی عشق و ارادت مردم فارس به سیدالشهداء

در روز عاشورا تمام بقاع متبرکه شاخص استان فارس، و کوی و برزن، میزبان تعداد پرشماری از سوگواران حسینی بودند و صدای طبل‌ها، سنج‌ها، زنجیرزنی‌ها و نوحه‌خوانی در هم تلاقی کرده بود تا شور و شعور و ارادت اهالی فارس را بیش از پیش به گوش جهانیان برساند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، مردم استان فارس همزمان با عاشورای حسینی در گوشه گوشه استان تجلی عشق و ارادت خود به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشتند.

در سالروز عاشورای حسینی که یادآور کارزار خونین بین حق و باطل است، هنگامه‌ای که خون حق‌طلبان بر ریگزارهای داغ دشت کربلا ریخته شد مردم شیراز و فارس نیز همگام با دیگر نقاط ایران اسلامی نوحه‌گویان و شیون‌کنان، سینه زنان و زنجیرزنان در هر کوی و برزن به یاد مصیبت‌های وارد شده به اهل‌بیت سیدالشهدا (ع) سوگواری کردند.

در این روز تمام بقاع متبرکه شاخص استان، مانند شاهچراغ(ع)، سیدعلاءالدین حسین، علی‌ابن حمزه و...میزبان تعداد پرشماری از سوگواران حسینی بودند و صدای طبل‌ها، سنج‌ها، زنجیرزنی‌ها و نوحه‌خوانی در هم تلاقی کرده بود تا شور و شعور و ارادت اهالی فارس را بیش از پیش به گوش جهانیان برساند.

خیابان‌های شیراز و شهرستان‌های فارس میزبان عده کثیری از جوانان و نوجواننای بودند که عشق به حسین از کودکی در پوست و گوشت و رگ‌هایشان ریشه دوانیده است.

تجلی عشق و ارادت مردم فارس به سیدالشهداء

آری دیروز سومین حرم اهل‌بیت و استان پهناور فارس به گستره وسعتش یکپارچه سیه‌پوش و عزادار مردی شد که از نسل خورشید بود و قیامش لرزه بر اندام یزیدیان انداخت و امروز هم پس از  قرن‌ها همچنان صدای دهل، طبل و سنج و دمامه‌زنی‌هایشان دشمن را به هراس انداخته است.

عشق به حسین (ع) مانند خیمه همیشه افراشته در جان عاشقان امامت و ولایت رخنه کرده و زیباترین صحنه‌ها را به نمایش گذاشته است.

تجلی عشق و ارادت مردم فارس به سیدالشهداء

 انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان