کد خبر: ۱۵۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۰۵ دی ۱۴۰۱
میزبانی اهالی منطقه سراج از شهید گمنام؛

خیابان پاییز شیراز به یمن قدوم شهید گمنام بهاری شد+ عکس

هر چند نام خیابان پاییز است اما انگار با مقدم شهید گمنام در این محله هوا پاک و بهاری شده بود، انقدر پاک که میشود شفافی مردمانش را از پشت شیشه های مه گرفته برج های سر به فلک کشیده کوچه دید و عشق به شهدا و اهل بیت را در هوایش نفس کشید.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، خیابان مثل هر شب پر تردد اما ساکت و خاموش بود، انگار مردمان محله در سکوتی عجیب به زندگی روزمره ادامه می دادند، آن هم خیابانی که به لحاظ تراکم زندگی آپارتمانی از حجم بالای جمعیت برخوردار است.

آماده میشدم تا برای خرید سری به بازارچه نزدیک خانه بزنم، ناگهان هیاهو و سر و صدایی آشنا در گوشم طنین انداز شد، به سرعت سمت پنجره رفتم، می دانستم موکبی با نام مبارک حضر زهرا(س) جهت ایام شهادت این بانوی بزرگ بر پا شده اما تا این لحظه ندیده بودم سر شب سنج و دمام بنوازند و جمعیتی شلوغ در خیابان عزاداری کنند.

ناگهان چشمانم به تابوتی افتاد و نوای بلندگو ها که مداحی برای شهید گمنام پخش میشد.

چقدر جالب بود تا کنون تشییع شهدا را در مرکز شهر، ادارات، دانشگاه ها و خیابانهای بزرگ دیده بودم اما در محله ای کوچک تر و دور از مرکز شهر کمی برای مردم محله شگفت آور بود.

بلافاصله آماده شدم و به سمت خیابان حرکت کردم. چه حس و حال عجیب و وصف ناشدنی داشتم، در محله ای که تا چند شب پیش عده اندکی اراذل  و اوباش سعی در ناامن کردن محله داشتند و کسبه را مجبور به تعطیلی کرده بودند امشب در کمال افتخار و اقتدار میزبان شهید گمنامی بود که به دعوت هیئت اُمنای مسجد محله و جوانان انقلابی در جمع اهالی محل حضور داشت و جالب تر اینکه همان هایی که چندی پیش اغتشاش کردند اکنون ساکت و مبهوت فقط به جمعیت نگاه می کردند.

 هر چند وصف لحظه های آمیخته شدن اشک و دعا و حس و حال های دگرگون شده از حضور شهید سخت و ناممکن است اما همین را بگویم که حتی آنان که به لحاظ پوشش پیش از این چندان مقید نبودند با چشمانی اشکبار و دلی شکسته سر بر روی تابوت شهیدی گذارده بودند که قرار بود شفاعت خواه شان باشد و پیغام بر درد دل هایشان به سمت معبود.

پیکر مطهر شهید از مقابل مسجد محله پاییز واقع در خیابان و منطقه سراج بر روی دستان مردم حرکت کرد و در نهایت مقابل موکب حضرت زهرا(س) برزمین گذاشته شد تا هر کسی به گونه ای او را به چشمان منتظر مادرش قسم دهد تا واسطه ی حل مشکلاتش شود.

در این میان آنچه از همه بیشتر به چشم میخورد، حضور نوجوانان دهه هشتادی بود که در موکب به پذیرایی می پرداختند و کار  برای شهدا را افتخار می دانستند.

زهرا دختر خانم 15 ساله ای که با دیدن پیکر شهید اشک از چشمهایش جاری بود خود را خادم شهدا می داند و می گوید: من آمده ام که فقط از خدا بخواهم مرا لایق شهادت در راه حق بداند و این افتخار را از من نگیرد.

آیلین دختر خانم دیگری که مدام با چای و دم نوش گرم از حاضرین پذیرایی می کرد نیز خدمت به موکب حضرت زهرا و شهدا را برای خود افتخاری بزرگ می دانست.

 او می گوید: هر چقدر هم دشمن سعی بر سیاه جلوه دادن رفتار ما دهه هشتادی ها داشته باشد( که چنین هم نیست)اما باید بداند که هویت واقعی نوجوانان این سرزمین همین است که امشب می بینید نه آنچه عده ای اندک بزرگ نمایی میکنند.

شهیدان نگهبان و نگهدار آرمانهای انقلاب اسلامی هستند

اگر چه نوشتن از شور و شوق حضور جوانان و نوجوانان محل در کنار پیکر شهید حال و هوای دیگری دارد اما بر حسب رسالت خبری گفتگویی با رضا اسمی مسئول هیئت اُمنا و پایگاه مقاومت آیت الله ربانی شیراز واقع در خیابان پاییز انجام دادم تا هدف از اجرای این مراسم را جویا شوم.

وی با بیان اینکه در منطقه سراج و پاییز انبوهی از آپارتمان ها وجود دارد، گفت: امسال توفیق داشتیم در ایام فاطمیه در منطقه پاسارگاد و پاییز موکبی را راه اندازی کنیم، به همین جهت درخواست کردیم یکی از 10 تن شهیدی که به تازگی وارد شهر شیراز و استان فارس شده اند را به محله دعوت کنیم تا مردم بدانند همه داشته های ما از شهداست.

اسمی اظهار کرد: عده ای که فریب دشمن راخوردند و نا امنی ایجاد کردند بدانند این انقلاب و نظام ثمره خون شهداست و خود این شهیدان نگهبان و نگهدار آرمانهای انقلاب اسلامی هستند و راه و مسیر را بر ما روشن میکنند .

وی در انتها عنوان کرد: نوجوانان گول فتنه ها را نخوردند چون ان‌شاءلله این انقلاب و پرچمش به دست صاحب اصلی خود یعنی امام زمان عج خواهد رسید.
 انتهای پیام/س


نظرات بینندگان