کد خبر: ۱۶۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲

ساماندهی ارائه خدمات درمانی به کودکان کار خیابانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیگیری فرآیند مناسب خدمت‌رسانی به کودکان کار و خیابانی، با هدف توسعه همکاری دو مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان بهزیستی خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با مدیرکل سازمان بهزیستی فارس، با محوریت پیگیری برای ساماندهی ارائه خدمات درمانی به کودکان کار خیابانی برگزار شد.

سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به حمایت‌های وزارت بهداشت در حیطه خدمت به بیماران، محور مهم تلاش‌های مسئولان دانشگاه را توسعه خدمات درمانی، به ویژه در مناطق محروم و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه عنوان کرد.

محمدرضا هوشیار مدیرکل سازمان بهزیستی فارس هم در این نشست گفت: سازمان بهزیستی فارس دارای ۶ مرکز حمایتی و آموزشی کودکان کار خیابانی در استان است که از این تعداد چهار مرکز به صورت روزانه، شامل دو مرکز در شیراز، یک مرکز در مرودشت و یک مرکز در لار و همچنین دو مرکز به صورت شبانه‌روزی در شیراز فعالیت دارد.

محمدرضا هوشیار هدف از برگزاری این نشست را پیگیری برای پوشش خدمات سلامت به کودکان کار خیابانی شامل قوانین پوشش بیمه سلامت آنان عنوان کرد.

ساماندهی ارایه خدمات درمانی به کودکان کار خیابانیساماندهی ارایه خدمات درمانی به کودکان کار خیابانیساماندهی ارایه خدمات درمانی به کودکان کار خیابانی

در این نشست پیرامون موضوعاتی نظیر اسناد بالادستی و مصوبه هیات وزیران در مورد قوانین حمایت از کودکان و نوجوانان کار خیابانی و بخشنامه‌های وزارت بهداشت در خصوص شیوه ارایه خدمات درمانی تبادل نظر شد.

همچنین در این نشست مقرر شد تا با هدف پیگیری بیشتر موضوع، نشست‌های مشترکی با حضور کارشناسان دو مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان بهزیستی فارس، برای پیگیری برای ساماندهی ارائه خدمات درمانی به کودکان کار خیابانی برگزار شود.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان