کد خبر: ۱۶۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲

فارس میزبان مسابقات دانش‌آموزان استثنایی کشور شد

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس از برگزاری مسابقات دانش‌آموزان دختر و پسر استثنایی کشور در شیراز خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سید کاظم حسینی معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش فارس ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مسابقات دختران و پسران نیازهای ویژه (استثنایی) به میزبانی شیراز از ۱۰ لغایت ۲۰ مرداد ماه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این دوره از مسابقات ۵۶۰ دانش‌آموز نیاز ویژه پسر و ۳۸۰ دانش‌آموز دختر در رشته‌های فوتسال و گوی‌رانی در بخش پسران و تنیس روی میز، دو و میدانی و گوی‌رانی در بخش دختران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته این مقام مسئول مسابقات دانش‌آموزان نیاز ویژه کشور در بخش پسران از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۴ مرداد ماه و در بخش دختران از ۱۴ لغایت ۲۰ مرداد ماه در شیراز برگزار می‌شود.

حسینی در خصوص ایجاد عدالت آموزشی برای تمامی دانش‌آموزان فارس نیز بیان کرد: در راستای توسعه خدمات آموزشی و تربیت‌بدنی در مدرسه ویژه دانش‌آموزان نیاز ویژه استان فارس یک زمین چمن مصنوعی افتتاح شده است.

فارس میزبان مسابقات دانش آموزان استثنایی کشور شد

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین دروس دانش‌آموزان نیاز ویژه درس تربیت‌بدنی است از این رو تلاش شده تا تمامی نیازهای این افراد تأمین و در مدرسه ویژه این افراد قابل بهره‌برداری باشد.

این مقام مسئول همچنین از افتتاح مرکز آموزشی حرکت‌یابی ورزشی در فارس نیز خبر داد.

حسینی با تاکید بر اهمیت توجه به نیازهای دانش‌آموزان مدارس استثنایی، ادامه داد: سال گذشته با انجام کار تحقیقاتی که با همکاری مرکز آمار آموزش و پرورش فارس انجام شد از بین بازماندگان از تحصیل ۸۰۰ نفر در استان شناسایی شدند که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بودند که این افراد جذب و به مدارس بازگردانده شدند.


انتهای پیام/


نظرات بینندگان