کد خبر: ۱۶۰۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
در پی هتک حرمت به بانوی محجبه در شیراز صورت گرفت؛

اعلام انزجار شورای اسلامی شهر شیراز از رفتار هنجارشکنان در باغ نارنجستان

شورای اسلامی شهر شیراز در پی هتک حرمت به آمر امر به معروف و نهی از منکر در موزه نارنجستان قوام شیراز این حادثه را به شدت محکوم کردند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، شورای اسلامی شهر شیراز طی بیانیه‌ای، هتک حرمت به آمر امر به معروف و نهی از منکر در موزه نارنجستان قوام را محکوم کرد و خواستار اشد مجازات برای عاملین ضرب و شتم و هتاکی شد.

در این بیانیه آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَن تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ(نور آیه ۱۹)

آنان که (چون عبد اللّه ابیّ سلول و منافقان دیگر) دوست می‌دارند که در میان اهل ایمان کار منکری اشاعه و شهرت یابد آنها را در دنیا و آخرت عذابی دردناک خواهد بود و خدا (فتنه‌گری و دروغشان را) می‌داند و شما نمی‌دانید.

بار دیگر تربیت شده‌های ابلیس به خود اجازه دادند تا در کنار هنجارشکنی و قانون ستیزی‌های گسترده، در مقابل احکام دین بایستند و حرمت دعوت کنندگان به اخلاق، معنویت و پاکی را نیز بشکنند. این بار این هتک حرمت به یک خانم محجبه امر به معروف و نهی از منکر در تاریخ یکشنبه مورخ 1402/5/8؛  در موزه نارنجستان قوام اتفاق افتاد که خاطر همه را مکدر ساخت. وای بر مسلمانی که بشنود و فریاد حق طلبی و ظلم ستیزی بر نیاورد!

این هجمه فرهنگی در مورد یک زن محجبه آن هم در شهر سومین حرم اهل بیت(ع)، شهر شیراز، خیانتی بزرگ به زن، حرمت، اقتدار و شخصیت اوست و می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری را در کوتاه مدت بر جامعه بگذارد.

شورای اسلامی شهر شیراز ضمن محکومیت این حرکت‌های مغایر با تعالیم اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی، خواستار برخورد قاطع با هنجارشکنان، ضمن برداشتن قدم‌های محکم و موثر کوتاه مدت و بلند مدت در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

با توجه به تأکید صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «حجاب یک ضرورت شرعی و قانونی است. حرف خدا در هیچ شرایطی نباید زمین بماند. آنچه حرام شرعی و حرام سیاسی است، نباید به‌صورت آشکار انجام شود و حکومت اسلامی موظف است در مقابل گناه بایستد» و بر اساس ماده ۷  و 9 قانون حمایت از آمران به معروف ضروری است این مسائل پیگیری شود تا برای دیگران درس عبرت و عامل بازدارنده‌ای باشد.

از سرعت عمل و موضع انقلابی دادستان محترم استان فارس نیز در جهت شناسایی و دستگیری سریع متهمان جهت احقاق حقوق عامه امت اسلامی و مردم شهید پرور و غیور شیراز و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر کمال تقدیر و تشکر را داریم .

انتهای پیام/
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
0
این کار شورا خوب است اما چندان موثر نیست کمیته فرهنگی شورا بگوید در این مدت چکار کرده است؟
رئیس شورا شهردار معاون فرهنگی شورا چکار فرهنگی کرده است