کد خبر: ۱۶۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
یادداشت؛

برخورد قاطعانه راه مقابله با هتاکان به آمرین به معروف

تا وقتی قانون‌گذار و مجری قانون با قدرت، مقابل بی‌حرمتی‌ها نایستند و با سیاست سکوت و مماشات مسئله را رفع و رجوع کند باید انتظار تکرار صحنه‌های ناجوانمردانه حمله و تعدی به آمران معروف را داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، فیلم بی‌احترامی یک مرد، به زنی محجه و کتک زدن او در خانه نارنجستان قوام شیراز را که می‌بینم یاد روضه کوچه بنی‌هاشم و سیلی خوردن حضرت زهرا (س) می‌افتم، آن زمان در سایه غاصبان حکومت اسلامی دختر پیامبر را کتک زدند و امروز در جامعه اسلامی این اتفاق دوباره تکرار می‌شود.

یادمان نرفته است که در ماجرای مغازه لبنیاتی در منطقه طرقبه شاندیز و درگیری بین ۲ مشتری که باعث رفتاری نادرست از سوی یک آقا شده بود چه جنجالی در فضای مجازی به راه انداختند و حالا در برابر عمل حرمت شکن و گستاخانه یک فرد با خانم محجبه‌ای سکوت کرده‌اند و به نوعی باعث کم رنگ کردن عمل زشت فرد می‌شود.

در تاریخ که بگردیم پر است از نمونه‌هایی که گستاخان با قلدری و فحاشی و هتاکی د ر برابر قانون و اخلاق جولان داده‌اند و تا جایی پیش رفته‌اند که مردم مقابل آنان ایستاده و با زورگویی‌های آنان مقابله کرده‌اند. این اتفاق پیش از این نیز افتاده و ممکن است بازهم تکرار شود، اما موضوع مهم این است که متاسفانه عدم برخورد جدی با هتاکان باعث شده تا برخی برای انجام دوباره چنین اقداماتی جسور شوند؛ تا وقتی قانونگذار و مجری قانون با قدرت مقابله بی‌حرمتی‌ها نایستند و با سیاست سکوت و مماشات مسئله را رفع و رجوع کنند باید انتظار تکرار این صحنه‌ها انهم در خیابان‌های کشورمان را داشته باشیم.

برخورد قاطعانه راه مقابله با هتاکان به آمرین به معروف

مسئله حجاب و عفت عمومی یک مسئله فرهنگی‌ست و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق در ابعاد مختلف است، برنامه‌ریزی که احتمالا در طول مدت زمانی چند ساله نتیجه می‌دهد. با وجود هجمه‌های بیشمار ضد فرهنگی این کار بی شک سخت و با صرف هزینه بالا و همکاری عموم مردم خواهد بود، اما آنجا که کار به جایی می‌رسد که تنها با برخورد قانون می‌توان جلوی بی حرمتی‌ها و حرمت شکنی‌ها گرفته شود کوتاهی مقامات قضایی و مجریان آن سلب حقوق دیگر شهروندان خواهد بود.

سیده فاطمه حسینی

منبع؛ دفاع مقدس

انتهای پیام/

نظرات بینندگان