کد خبر: ۱۶۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲

راهکارهای توسعه خدمات سلامت در فارس بررسی شد

اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشکده علوم پزشکی لارستان طی نشستی، پیرامون راهکارهای توسعه خدمات سلامت در فارس، دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سید وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، طی نشستی با علوم پزشکی لارستان، هدف از برگزاری این نشست هم‌اندیشی را تلاشی در مسیر تبادل تجربیات دو مرکز دانشگاهی حوزه سلامت فارس برشمرد که می‌تواند در پیشبرد موفق اهداف مؤثر باشد
 
وی افزود: برخی از دستاوردها و تجربیات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سطح کشور به‌صورت الگو درآمده است که در مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز قابل‌بهره‌برداری است.


  حسینی ادامه داد: در کنار انتقال تجربیات موفق، اجرای صحیح آن، اصل و اساس یک اقدام مؤثر و ارزشمند است.


 مسئول ارشد حوزه سلامت فارس همچنین بر تلاش بیش‌ازپیش مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان در ارتقای سطح ارائه خدمات سلامت با بهره‌مندی از امکانات موجود، تأکید کرد.

 تقویت تمام وقتی اساتید در مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان در راستای تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به مردم و باتوجه‌به حمایت دولت و وزارت بهداشت، از دیگر تأکیدات دکتر سید وحید حسینی در این دیدار بود.

محمود نجابت مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار گفت: دانشکده علوم پزشکی لارستان در یک جهش علمی، آموزشی و درمانی قرار دارد و باتوجه‌به ظرفیت‌های موجود، می‌تواند با یک تلاش مضاعف در این اهداف موفق شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز گفت: این مرکز دانشگاهی با دارابودن چهار بیمارستان فعال تحت پوشش در شهرستان لار، خنج، اوز و بیرم، ۴۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۲۳ پایگاه بهداشتی شهری روستایی و ۷۷ خانه بهداشت در حال ارائه خدمات سلامت به مردم است.

راهکارهای توسعه خدمات سلامت در فارس بررسی شد

محسن سلمان‌پور همچنین در خصوص وضعیت شاخص‌های سلامت در حوزه‌های مختلف، دستاوردها و اقدامات این دانشکده گزارشی ارائه داد.

وی در این دیدار ضمن بیان توانمندی‌ها و نیازمندی‌های حوزه‌های مختلف دانشکده علوم پزشکی لارستان، خواستار حمایت بیش‌ازپیش دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای رفع چالش‌ها و تقویت نقاط قوت این دانشکده در راستای ارتقای سطح خدمات سلامت در این خطه از فارس شد.

 سلمان‌پور ادامه داد: تقویت زیرساخت‌های موجود در دانشکده علوم پزشکی لارستان در حوزه‌های مختلف مانند طب سنتی، تحقیقات و فناوری و آموزش، نیازمند همکاری بیش‌ازپیش دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان اظهار کرد: باتوجه‌به وجود پروازهای مستقیم از لارستان به برخی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، استفاده از تجربیات موفق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تقویت توریسم‌درمانی مؤثر است.

 اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار مهم‌ترین اولویت‌ها، شاخص‌ها، تجربیات و اقدامات دانشگاه را در حیطه تحت مدیریت خود مطرح کردند.

 همچنین در این دیدار اعضای هیئت‌رئیسه دانشکده علوم پزشکی لارستان ضمن بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادها، توانمندی‌ها و چالش‌های این دانشکده، خواستار تقویت حمایت‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در توسعه توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی شدند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان