کد خبر: ۱۶۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
یادداشت؛

خبرنگاران،زبان گویای مردم

استقلال و تقوا از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار است که با داشتن عشق، علاقه و قریحه خبرنگاری می‌تواند در این مسیر، پویا باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، صاحبان اندیشه و قلم وارثان رسالت خطیری هستند تا باور، اندیشه و نظام ارزش‌های مردم بیش از گذشته تعالی یابد.

امید داریم در گام دوم انقلاب اسلامی این راه با امیدبخشی، ظرفیت‌شناسی، بیان دستاوردها و نیز مطالبه‌گری رسانه‌های انقلابی مسیر خود را با انسجام و شتاب بیشتری طی کند. 

استقلال و تقوا از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار است که با داشتن عشق، علاقه و قریحه خبرنگاری می‌تواند در این مسیر، پویا باشد.

 در واقع کسی باید وارد عرصه جذاب و درعین‌حال پر مخاطره خبرنگاری شود که ضمن داشتن استعداد ذاتی، از هنر واژه‌گزینی، شم خبری، حوصله زیاد، نگاه موشکافانه و بصیرت نیز برخوردار باشد؛ بلکه با پرهیز از احساسات در تعالی امر مذکور بکوشد. 

معتقدم از دیگر رسالت خبرنگار این است که در جنگ رسانه‌ای نابرابر با دشمنانی که برای خدشه‌دار کردن چهره انقلاب اسلامی از ارسال پیام انقلاب به دنیا ممانعت می‌کنند، مقابله کنند و با قلم، اراده آهنین، امید آفرینی و اخلاق‌مداری خود بتوانند پیام انقلاب را به دنیا برسانند.

یقین بدانید که امروز با وجود قرارگرفتن در جنگ تمام‌عیار امپراتوری رسانه‌ای، سرباز انقلابی عرصه خبر است که با تاسی از حرکت روشنگرانه حضرت زینب (س) نسبت به تبیین موضوعات در موارد مختلف به مقابله می‌پردازد. 

به حمد خدا به برکت خون شهدای خبرنگار بر سر حرفه و اعتقاد خویش با هیچ صاحب زر و زوری معامله نکرده و نمی‌کنم و اصول انقلابی خود را که همان دفاع از مظلومان و انعکاس مطالبات بحق ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی است، بهتر از گذشته انجام می‌دهم.

خبرنگاران،زبان گویای مردم

مرگ خبرسازها در بی اعتباری است اما پایان کار خبرنگارها و وقایع نگارها با شهادت است.

 کسی با خنثی‌ها کاری ندارد و خنثی‌ها با گرو گذاشتنِ قلمشان، عزت و شرفشان را به بهایی اندک می فروشند. خنثی‌ها از خبرنگاری پول در می‌آورند و کاسبی می‌کنند. در عوض اما به فضول‌ها سنگ پرانی می‌کنند چون با تهدید و تطمیع و تحریم نمی‌توانند در مسیرشان خللی ایجاد کنند.
 
 البته خبرنگار باید مثل ماهی، لیز باشد و اصطلاحاً تو مُشت نیاد با تطمیع و مصلحت‌اندیشی‌های کاذب تحت تاثیر قرار نگیرد؛ از سوی اصحاب قدرت و ثروت فریب نخورد. این خبرنگار برای مسئولین قابل پیش‌بینی نیست و لذا از او می‌ترسند.

روز بزرگ را به همه خبرنگاران، نویسندگان، روزنامه نگاران و صاحبان اندیشه و قلم در عرصه اطلاع رسانی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و مراتب تقدیر و سپاس خالصانه خود را از تلاش خستگی ناپذیر جامعه شریف خبرنگاران ابراز می نمایم و آرزوی سلامتی، توفیق و سربلندی را برای تمامی دست‌اندرکاران در حوزه مطبوعات، رسانه و اطلاع رسانی بویژه خبرنگاران و فعالین فضای مجازی و فعال در عرصه‌های مختلف خبری در استان فارس را از خداوند منان مسئلت دارم.


نویسنده:سعید برزگر؛فعال رسانه


انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان