کد خبر: ۱۶۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
خبر خوش برای زائران حرم مطهر شاهچراغ؛

راه‌ اندازی خطوط مترو جهت دسترسی آسان به حرم در آینده‌ای نزدیک

معاون امور عمرانی استاندار فارس از راه‌اندازی خطوط مترو جهت تسهیل و دسترسی آسان زائران به حرم مطهر شاهچراغ خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیل خبری شیرازه، محمود رضایی کوچی، معاون امور عمرانی استاندار فارس، در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شیرازه از دسترسی آسان به حرم مطهر از طریق  راه‌اندازی خطوط مترو خبر داد و گفت: امروز ۱۹ مرداد ماه در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای ترافیک استان، تولیت حرم مطهر شاه‌چراغ، مدیران شهری شیراز و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان برگزار شد، مقرر گردید جهت دسترسی به حرم مطهر و بافت قدیمی، راهکاری اتخاذ گردد.

وی با بیان اینکه به منظور این امر مشاورین متعددی طرح را مورد مطالعه قرار داده‌اند، افزود: آنچه که در این مطالعات و جلسه جمع‌بندی شده این است که امکان دسترسی به حرم مطهر از خط ۱ و ۴ مترو فراهم شود.

رضایی ادامه داد: مرحله اول خط ۴ به سمت شاهزاده قاسم حرکت می‌کند و خط ۱ مترو که قبلاً اجرا شده نیز با گذر از خیابان زند، توحید و چهارراه مشیر به سمت حرم مطهر شاه‌چراغ اجرایی خواهد شد که در گام بعد حرکت به سمت ۹ دی و چهارراه شاهزاده قاسم در دستور کار است.

راه‌ اندازی خطوط مترو جهت دسترسی آسان به حرم در آینده‌ای نزدیک

معاون امور عمرانی استاندار فارس در ادامه با بیان اینکه حرم مطهر در فاز اول از طریق خط مترو به شبکه قطار شهری وصل خواهد شد، عنوان کرد: یک کوریدور تعریف شده بین خط ۱ و ۴ مترو که این مسیر دسترسی به حرمین مطهر را تسهیل خواهد کرد.

رضایی در ادامه به دیگر مسیرهای دسترسی به حرم مطهر از قبیل پیاده‌روها، مسیرهای منتهی به حرم، احداث پارکینگ‌ها و... نیز اشاره کرد و افزود: استفاده از خودروهای برقی برای جابجایی مسافران نیز از دیگر اقدامات جهت دسترسی �
آسان به حرم مطهر می‌باشد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال شیرازه که این طرح در چه بازه زمانی به سرانجام خواهد رسید؟گفت: با تامین مالی از سوی شهرداری امید است دو ساله به سرانجام برسد؛ همچنین در سفر دوم هیئت دولت به فارس که در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد مقرر شده یک هزار میلیارد تومان، جهت خطوط مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان جهت بازآفرینی اطراف حرم پیشنهاد شود.

انتهای پیام/۲۲۴۲۲۴
نظرات بینندگان