کد خبر: ۱۶۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
در مسابقات جهانی روباتیک؛

۶سهمیه ایران از آنِ شیرازی‌ها شد

مسابقات انتخابی بیستمین دوره المپیاد جهانی روباتیک به میزبانی شیراز برگزار شد و در پایان شرکت کننده‌هایی و دانش‌آموزان شیرازی موفق شدند ۶ سهمیه ورود به مسابقات جهانی را کسب کنند.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، محمود ذبیحی دبیر اجرایی مسابقات انتخابی بیستمین دوره المپیاد جهانی روباتیک در پایان این رویداد در جمع خبرنگازان، گفت: این انتخاب تیم ملی با حضور ۱۸۰ نفر دانش آموز در قالب ۶۴ تیم از ۹ شهر مختلف کشور برگزار شد.

وی  با بیان اینکه ایران هفت سهمیه برای شرکت در المپیاد جهانی روبا تیک دارد، عنوان کرد: در پایان رقابت‌های انتخابی این مسابقات تیم هایی تشکیل یافته از سپهر کاشف ، متین تمیس، رامتین تمیس در رسته پایه، سروش فتحی نژاد، طاها تعصب، عرفان خلیفه، علی ذبیحی، سید حسین هاشمی، هومن فتوت در رسته متوسطه، امیر محمد مالک پور، امید خباز، زهرا خباز در رسته بزرگسال، نهال کاشف و سپنتا روستا در رسته تنیس و آراد عرب، محمدمهدی شه دوست شیرازی، علی صلح جو رسته مهندسی آینده همگی از شیراز موفق به کسب سهمیه ورود به رقابت‌های جهانی روباتیک شدند.

وی اضافه کرد: تیمی از کرمان با حضور دلسا علیپور کرمانی و ارغوان امیرکافی نیز موفق به کسب سهمیه در رسته طراحی آینده ربات ها شدند.

ذبیحی یادآور شد: المپیاد جهانی روباتیک (WRO) رویداد علمی، فناورانه و آموزشی برای نوجوانان سراسر جهان است تا بتوانند از این طریق مهارت حل مسئله و خلاقیت خود را پرورش دهند.

دبیر اجرایی مسابقات انتخابی بیستمین دوره المپیاد جهانی روباتیک ادامه داد: این مسابقات نخستین بار در سال ۲۰۰۴ و با شرکت ۱۲ کشور آغاز شد و هر سال بر تعداد کشورها و تیم های شرکت کننده افزوده شد تا جایی که پس از نزدیک به ۲۰ سال از شروع این رقابت ها در حال حاضر فینال این مسابقات با حضور ۲۵۰۰ دانش آموز از ۷۳ کشور و در قالب ۳۶۵ تیم برگزار می شود.

به گفته وی تیم‌های ایرانی نیز از سال ۲۰۰۶ در این مسابقات حضور چشمگیری داشته اند.

بیستمین المپیاد جهانی روباتیک WRO۲۰۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در شهر پاناما سیتی در کشور پاناما برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان