کد خبر: ۱۶۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
فرماندار شیراز در گفتگو با شیرازه خبر داد:

پاک‌سازی بافت اطراف حرم شاه‌چراغ(ع) از حضور اتباع بیگانه

فرماندار شهرستان شیراز از روند ساماندهی حضور اتباع بیگانه در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: قرار بر این شده که در شعاع اطراف حرم و بافت تاریخی اطراف آن اتباع بیگانه و افاغنه مجاز و غیر مجاز از این مکان کاملا خارج و ترد شوند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، لطف‌اله شیبانی فرماندار شهرستان شیراز در گفتگویی اختصاصی با شیرازه از روند ساماندهی اتباع بیگانه در این کلانشهر خبر داد و گفت: قرار بر این شده که در شعاع حرم و بافت تاریخی اطراف آن اتباع بیگانه و افاغنه مجاز و غیر مجاز از این مکان کاملا خارج  و ترد شوند.

وی با بیان اینکه چون در این منطقه هم منازل بزرگ و قابل دسته‌جمعی زندگی کردن اتباع است و هم ارزان‌تر، معمولا تمایل به سکونت در این بافت وجود دارد، افزود: از طرفی چون تراکم جمعیتی اهالی شیراز و ایرانی‌ها در این منطقه پایین آمده برایشان امن‌تر است و به همین دلیل اتباع مجاز و غیر مجاز ساکن هستند.

ابلاغ کردیم که در هیچ محله، روستا، شهر و منطقه‌ای نباید بافت و تراکم جمعیتی ابتاع بیشتر از ۱۰ درصد جمعیت آن منطقه باشد.

وی همچنین از ممنوعیت اشتغال اتباع بیگانه در اصناف به عنوان فروشنده یا کارگر اصلی خبر داد و گفت: به میدان میوه و تره بار ابلاغ شده که هیچ تبعه بیگانه‌ای اجازه کار در اصناف به ویژه آن دسته از مشاغلی که با اغذیه مردم سرو کار دارد را ندارند.

مشروح این گفتگو در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان