کد خبر: ۱۶۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس مطرح کرد:

دستگیری ۶۲۴ شکارچی متخلف امسال در فارس

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: تعداد تخلفات کشف شده در پنج‌ماهه اول سال جاری حدود ۴۹۷ مورد بوده و تعداد متخلفین دستگیر شده تا کنون نیز ۶۲۴ نفر است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، عطا پورشیرزاد مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با ارائه گزارش تحلیلی از عملکرد پنج‌ماهه یگان این اداره کل گفت: پایش مستمر، عملکرد پیشگیرانه و کارکردهای بازدارنده از جمله شاخص‌های اصلی کارکردهای یگان حفاظت در استان فارس است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و برنامه‌ریزی‌های انجام شده یگان حفاظت این اداره در پنج‌ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای عملکرد بهتر و مؤثرتری در زمینه تخلفات محیط زیستی بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست فارس خاطرنشان کرد: پایش تخلفات شکار و صید غیرمجاز و کشف سلاح‌های مجاز و غیرمجاز و جنگی مهم‌ترین عملکردها در این حوزه بوده است.  

به گفته وی، محیط‌ زیست استان فارس در کشف سلاح‌های مجاز و غیرمجاز و جنگی با رشد حدود ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پیشرفت داشته است.

دستگیری ۶۲۴ شکارچی متخلف امسال در فارس

وی گفت: تعداد تخلفات کشف شده در پنج‌ماهه اول سال جاری حدود ۴۹۷ مورد بوده و تعداد متخلفین دستگیر شده تا کنون نیز ۶۲۴ نفر است.

پور شیرزاد ادامه داد: این افزایش عملکرد بیانگر تلاش بیشتر، انگیزه بهتر و پایش خوب کارکنان اجرایی در مناطق است.

وی افزود: در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی باتوجه‌به گشت و پایش مداوم مناطق توسط محیط‌بانان و عوامل اجرایی یگان شاهد کاهش تخلفات هم در تعداد پرونده‌های متشکله هم در میزان اراضی تصرف شده هستیم که آمار مربوطه موید این امر است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در کشف تخلفات شکار و صید به. خصوص تعداد پرندگان شکار شده و زنده‌گیری شده تعداد ۷۶۲ فرد پرنده از نوع کبک، تیهو، کبوتر، قمری، کاکلی، دراج، سهره، گنجشک، فاخته، بلبل، دلیجه، سارگپه، مرغ‌بهشتی، پری‌شاهرخ، طاووس، طوطی، فلامینگو، جغد، سبزقبا، بلدرچین، طرقه، مرغ مینا، زاغی و... از انواع پرندگان، کشف و به طبیعت بازگشته است.

پور شیرزاد اضافه کرد: پستانداران شکار شده و زنده‌گیری شده تعداد ۶۳ فرد، از نوع آهو، کل، گراز، تشی، قوچ، میش، کفتار، بز، میمون، گرگ، شترمرغ، شغال، خرگوش، بره، بز و تعداد خزندگان شکار شده و زنده‌گیری شده تعداد ۲۰ فرد از نوع لاک‌پشت برکه‌ای، لاک‌پشت مهمیز دار، مار پیتون، تمساح پوزه‌کوتاه بوده است.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت محیط‌ زیست فارس با عملکردهای شاخص ساز امسال در بین یگان حفاظت محیط‌ زیست کشور درخشیده است ابراز داشت: این امر نشان‌دهنده کنترل و گشت‌زنی بیشتر محیط‌بانان در مناطق بوده و امید است با رشد فرهنگ محیط زیستی در حوزه شکار و صید و نگرش مردمی در این مورد شاهد ازبین‌رفتن این‌گونه‌های ارزشمند نباشیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست فارس خاطرنشان کرد: نتیجه کلی نشان می‌دهد در پنج‌ماهه اول سال جاری عملکرد یگان حفاظت در تمام زمینه‌ها بهتر از مدت مشابه سال گذشته است که این امر نشانگر برنامه‌ریزی بهتر در عملیات اجرایی و انگیزه کاری بالای محیط‌بانان و ایجاد این انگیزه بوده است.


انتهای پیام/


نظرات بینندگان