کد خبر: ۱۶۰۸۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲

نیاز شهر شیراز به ایجاد دریاچه مصنوعی

در یک‌صد و بیست و هفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز نیاز این شهر به ایجاد چند دریاچه مصنوعی و ساماندهی آرمستان دارالسلام از جمله موضوعاتی بود که بر آن اشاره شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، یک‌صد و بیست و هفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با قرائت سه نطق اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و تصویب چهارده دستور کار برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمدرضا هاجری عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: کلان‌شهر شیراز، نیاز به چند دریاچه مصنوعی دارد تا شهر را زیبا و هوا را تلطیف کند.

 هاجری افزود: علی‌رغم کم‌آبی کلان‌شهری همچون تهران، اما بیش از ۱۰ دریاچه مصنوعی دارد که مردم در اطراف آن تفریح و تفرج می‌کنند و دراین‌خصوص شهر شیراز نیاز به چند دریاچه مصنوعی دارد.

وی تصریح کرد: دریافت ارزش‌افزوده شیراز برای احیا و مرمت و بهسازی شهرستان از شکاف دره مانند خبر می‌دهد و باید با پیگیری، حق شهر لحاظ و پرداخت شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: متوسط دریافتی ارزش‌افزوده ماهیانه شهری همچون تهران ۱۸۰۰ میلیارد تومان، اصفهان ۳۸۵ میلیارد تومان است؛ اما شهر شیراز فقط ۵۰ میلیارد تومان دریافت می‌کند و مسئولان ارشد استان و مجمع نمایندگان فارس باید به داد مرکز استان برسند و پیگیری کنند تا حق ارزش‌افزوده شهر عادلانه دریافت شود.

در ادامه این جلسه، مهدی طاهری دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود به ساماندهی آرامستان دارالسلام، تدوین لایحه «سند محرومیت‌زدایی و نقشه ژئو دیتای GIS شهر شیراز» بر اساس مهلت اعلام شده و تصویب بودجه، اصلاح و متمم بودجه و تفریغ بودجه سالانه شهرداری و مؤسسات و شرکت‌های وابسته به شهرداری با رعایت آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها که از تکالیف مهم شورا است، اشاره کرد.

نیاز شهر شیراز به ایجاد دریاچه مصنوعی

در پایان یک‌صد و بیست و هفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز مصطفی کیانی رحیمی ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری در نطق پیش از دستور خود به اقدامات شهرداری شیراز در ایام اربعین حسینی در خدمت به زائرین حسینی اشاره کرد و گفت: به همت شهرداری شیراز برای اولین‌بار در پایانه‌های مسافربری شهید کار اندیش و امیرکبیر علاوه بر برپایی موکب سیدالشهدا به‌صورت شبانه‌روزی، زائرسرا جهت رفاه زوار امام حسین علیه‌السلام دایر گردید و در بهترین شرایط زائران اسکان داده شدند که این حرکت می‌تواند یک الگوی جدید برای کل کشور شود.

به گزارش شیرازه، در این جلسه طرح واگذاری اذن انتفاع پلاک ثبتی ۱۳۷۶ بخش یک شیراز به مساحت ۷۲/۱۷۲ مترمربع واقع در چهارراه مشیر جهت احداث زائرسرا و استقرار کاروان‌های زیارتی شهر مقدس قم با حفظ مالکیت شهرداری به شورای هیئات مذهبی استان قم، سیاست‌های حمایتی و تشویقی ساختمان‌های فرسوده و قدیمی فاقد مجوز و لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز در خصوص تفاهم‌نامه سه‌جانبه فی‌مابین سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، استانداری فارس و شهرداری شیراز در خصوص تقاطع غیرهمسطح جام‌جم به تصویب رسید و مصوبه شماره ۴۳۸۳/۱۴۰۰ مورخ ۱۳/۱۰/۱۴۰۰ با موضوع اختصاص ۱۶ دستگاه کانکس پیش‌ساخته و سرویس بهداشتی و حمام جهت روستاهای محروم شهرستان قیر و کارزین لغو شد.


انتهای پیام/
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
0
مردم آب ندارند آب درودزن که باید صرف تولید و کشاورزی شود فعلا صرف شرب اهالی شیراز می شود حالا کم داریم دریاچه مصنوعی در شیراز بزنیم