کد خبر: ۱۶۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۲

برنامه‌های عزاداری دهه آخر صفر در حرم شاه‌چراغ (ع) اعلام شد

برنامه‌های عزاداری دهه آخر صفر و بزرگداشت شهدای حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) اعلام شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم شاه‌چراغ (ع) با اشاره به برنامه‌های عزاداری دهه آخر صفر و بزرگداشت شهدای حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع)، اعلام کرد: هم‌زمان با ایّام سوگواری ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع)، ۳۰ صفر سالروز شهادت امام رئوف حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع)، و همچنین سی‌ام شهدای والامقام حمله تروریستی به حرم مطهر، شهید غلام‌عباس عباسی و شهید محمد جهانگیری، از ۲۲ تا ۲۴ شهریور، هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، مراسم عزاداری در این بارگاه منور برگزار می‌شود.

در این مراسم که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری کاشانی به ایراد سخن می‌پردازد و مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام، برادران حاج مهدی منصوری، حاج خلیل نگهبان و سید محسن بنی‌فاطمی مرثیه‌سرایی می‌کنند.

این گزارش حاکی است: چهارشنبه، ۲۲ شهریورماه، از ساعت ۱۰ صبح، دسته‌های عزاداری و عاشقان نبی اکرم و امام حسن مجتبی علیهماالسلام، با حضور در حرم مطهر به سوگواری می‌پردازند.

براین‌اساس، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر نیز، مراسم عزاداری همراه با مرثیه‌سرایی، با نوای حجت‌الاسلام احمدی در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم شاه‌چراغ (ع)، شنبه ۲۵ شهریورماه، در صبح شهادت امام رضا (ع)، از ساعت ۱۰، مراسم سوگواری در صحن و سرای این بارگاه منور برگزار خواهد شد.

براین‌اساس، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، سید محسن بنی‌فاطمی در رثای شهادت این امام همام، مرثیه‌سرایی خواهد کرد و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، آیین لاله‌گردانی خدام حرم مطهر در سوگ شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت برگزار می‌شود.

این گزارش حاکی است، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان، از دیگر برنامه‌های ایام سوگواری دهه آخر صفر در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) است.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان