کد خبر: ۱۶۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
نماینده ولی فقیه در فارس:

شاهچراغ (ع) به کانون اصلی گردشگری شیراز تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در فارس، گفت: به دنبال این هستیم که حرم مطهر شاهچراغ (ع) به کانون اصلی گردشگری شیراز و استان تبدیل شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان در شیراز، ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر به ساماندهی اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع)،گفت: بر اساس آمار رسمی، سالانه ۱۶ میلیون نفر وارد حرم مطهر شاهچراغ (ع) می‌شوند و علاوه بر این حدود ۴ هزار واحد صنفی نیز در اطراف این حرم وجود دارد که همه اینها یک ظرفیت قابل توجه است.

وی ادامه داد: گردشگری اصلی ما در این مکان مقدس رقم می خورد، اگر به دنبال این هستیم که پای گردشگران به اماکن مختلف گردشگری استان باز شود ابتدا باید آنها را به شاهچراغ (ع) بیاوریم.

امام جمعه شیراز همچنین خواستار توجه مسئولان نسبت به ساماندهی جاده‌های مواصلاتی استان، قرار گرفتن شیراز در طراحی راه آهن شرق به غرب کشور و همچنین توجه به دانشگاه فرهنگیان استان شد.

برنامه ریزی منسجم برای سفر آتی رئیس جمهور

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار فارس هم، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های منسجم انجام شده برای سفر آتی رئیس‌جمهور به این استان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی و همراهی لازم برای انجام یک سفر در شان استان داشته باشند.

عبدالعلی کریمی افزود: البته تاکنون هم برنامه‌ریزی‌های منسجمی در این زمینه صورت گرفته و اخیرا با حضور استاندار فارس و سایر مدیران استان جلساتی نیز در این زمینه در تهران برگزار شد.

وی، با اشاره به اهمیت پشتیبانی و تدارکات این سفر ادامه داد: مدیران مشارکت و همراهی لازم را در جهت تامین خودرو، آماده‌سازی مهمانسراها و در نظر گرفتن امکانات متعدد داشته باشند.

کریمی، همچنین از حضور مردم در مراسم پیاده‌روی اربعین و همکاری و کوشش ویژه مدیران و دستگاه های اجرایی در برگزار باشکوه این مراسم تقدیر کرد.

امام جمعه شیراز: شاهچراغ (ع) به کانون اصلی گردشگری شیراز  تبدیل شود

ثبت نام افزون بر ۸۹۰ هزار دانش آموز در مدارس فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم گفت: به رغم تلاش ها و تبلیغات دشمن در اجرای پروژه نافرمانی مدنی در ثبت نام دانش آموزان، تاکنون ۸۹۰ هزار و ۳۶۴ دانش آموز ثبت نام خود در مدارس این استان را نهایی کرده اند.

خلیل عسکری افزود: امسال برآورد شمار دانش آموزان استان نزدیک به ۹۶۰ هزار نفر است و اتباع خارجی، دانش‌آموزان تجدیدی و کلاس دهمی‌ها سه گروهی هستند که به دلیل مشخص نبودن وضعیت، بیشترین میزان ثبت نام نشده ها را دارند.

وی با بیان اینکه هفت هزار و ۶۹۸ واحد آموزشی در سراسر فارس پذیرای دانش آموزان است ادامه داد: از نظر ثبت نام دانش‌آموزان در میان هفت استان پرجمعیت کشور تاکنون رتبه نخست یا دوم را در اختیار داریم.

کمبود فضای آموزشی در شیراز

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهر شیراز گفت: در حالی که در این شهر ۳۱۸ هزار دانش آموز داریم اما فقط ۶۷۶ مدرسه در این شهر وجود دارد.

عسکری افزود: ۲۵۷ مدرسه در شیراز ۲ نوبته است و تراکم دانش آموزان در هر کلاس درس از میانگین ۳۲ نفری تعریف شده نیز عبور کرده است.

وی با بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به فارس ساخت دانشگاه فرهنگیان به عنوان اولویت استان پیشنهاد داده شده گفت: در فارس ۴۲ هزار و ۷۰۸ کلاس درس وجود دارد.

هفت هزار معلم فارسی متقاضی بازنشستگی

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: با اجرای رتبه بندی معلمان با همت دولت سیزدهم امسال هفت هزار معلم دارای شرایط در این استان متقاضی بازنشستگی شدند و فرآیند جذب معلمان یا شعار تربیت معلم به جای تامین معلم نیز امسال اجرایی شد.

او ادامه داد: در تابستان جاری سه مرحله استخدام به پایان رسیده یا در حال انجام است.

عسکری افزود: در نخستین آزمون استخدامی امسال در آموزش ابتدایی برای فارس سه هزار و ۹۰۰ داوطلب پذیرفته شده و در فرآیند مصاحبه نیز سه هزار و ۴۴۶ نفر شرکت کرده و یکزار و ۵۴۰ نفر پذیرفته شدند.

وی اضافه کرد: در دومین آزمون استخدامی برای تامین و تربیت نیروی معلم برای فارس ۲ هزار و ۲۴۸ نفر برای استخدام به عنوان معلم مقطع متوسطه مصاحبه شدند که یکهزار و ۴۰۰ نفر پذیرفته می‌شوند.

او اظهار کرد: در آزمون تربیت معلم امسال برای این استان یکهزار و ۴۲۳ دختر و یکهزار و ۵۳۰ پسر برای مصاحبه به دانشگاه فرهنگیان معرفی شد که پس از فرآیند مصاحبه یکهزار و ۵۰۱ نفر پذیرفته خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، در خصوص فرایند نقل و انتقال معلمان هم گفت: امسال از ۶۲ هزار معلم ۹ هزار ۴۳۹ نفر متقاضی انتقالی به ناحیه یا شهرستانی دیگر بودند که چهار هزار و ۳۳۷ نفر به گردونه انتقال وارد شدند و نتیجه به صورت شفاف به استاندار و دستگاه‌های نظارتی ارسال شده است.

عسکری گفت: همچنین تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر برای سرویس مدرسه فارس ثبت نام کرده اند و که پیش بینی می‌شود این آمار به ۹۰ هزار نفر برسد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان