کد خبر: ۱۶۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس خبر داد:

قرار گرفتن ۳۹ هزار نفر در فارس تحت پوشش آموزش‌ سواد آموزی

به گفته معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس بیش از ۳۹ هزار نفر در این استان تحت پوشش آموزش‌ سواد آموزی قرار می‌گیرند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، مجید احمدی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌و‌پرورش فارس، در حاشیه برگزاری آئین گرامیداشت روز جهانی مبارزه با بیسوادی، گفت: بیش از ۳۹ هزار بیسواد در استان تحت پوشش آموزش‌های نهضت سواد آموزی قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: با تلاش و مجاهدت در راه پیشبرد اهداف والای انقلاب و اسلام می‌توانیم به آن چیزی برسیم که شهدا جانشان را برایش تقدیم کردند.

احمدی افزود: ۱۷ شهریور روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی که از سوی سازمان بین‌المللی و فرهنگی  یونسکو در سال ۱۹۶۵ بدین اسم نامگذاری شده است فرصت مناسبی برای انجام برنامه‌های اثرگذار در حوزه سوادآموزی است.

این مقام مسئول بر اطلاع‌رسانی دقیق آمار و ارقام فعالیت‌های حوزه سوادآموزی تاکید و عنوان کرد: امروزه تنها توانایی خواندن و نوشتن مطرح نیست بلکه سوادآموزی باید به سمت مسائل روز و نیازهای امروزی جامعه حرکت می‌کند، چنانکه رهبر معظم انقلاب، همواره بر توسعه، تعمیق و تثبیت سواد تاکید کرده‌اند.

احمدی در ادامه، گام‌ برداشتن در زمینه سوادآموزی در سطحی فراتر از خواندن و نوشتن را از ضروریات امروز جامعه برخواند و افزود: امروز دیگر مثل گذشته نیست و مردم بسیاری از کارهای خود را با استفاده از فضای مجازی انجام می‌دهند لذا سوادآموزی باید در این راستا گام بردارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌‌و‌پرورش فارس  تصریح کرد: این معاونت فعالیت خود را با تعداد ۲۸۰۰ نفر آموزش دهنده و  مجموعا بیش از ۳۹ هزار بی سواد و کم سواد در سال  ۱۴۰۲ آغاز خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره جدید سواد اموزی در سال جاری، تعداد ۸ هزار و ۹۵۶ نفر بی سواد در سطح استان و تعداد  ۱۷۰۰ نفر بی سواد اتباع و همچنین۶۱۰ نفر درحوزه عشایری تحت پوشش آموزش‌ها قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان