کد خبر: ۱۶۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۲۰ - ۰۷ مهر ۱۴۰۲
جمعه‌های مهدوی «شیرازه»؛

برای ظهور «ولی‌عصر (عج)» دعا کنیم

جمعه‌های مهدوی در راستای ارتقا سطح آگاهی عموم جامعه نسبت به امام زمان(عج) در «پایگاه تحلیلی خبری شیرازه» هر هفته روز آدینه منتشر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، جمعه‌های مهدوی در راستای ارتقا سطح آگاهی عموم جامعه نسبت به امام زمان (عج) در «پایگاه تحلیلی خبری شیرازه» هر هفته روز آدینه منتشر خواهدشد.

شب و روز جمعه از جمله زمان‌های مهم است و عبادات خاص خود را دارد همچنین همانند شب‌های قدر از منزلت بالایی برخوردار است؛ لذا هم شب و هم روز آن جایگاه خاصی در عبادت دارد.
جمعه خود به‌تنهایی به‌عنوان یک عید بسیار مهم و ارزشمند برای مسلمانان معرفی می‌شود درعین‌حال عباداتی نیز که برای این روز در نظر گرفته شده که در جای خود قابل‌توجه است؛ لذا هم‌زمان این روز که به نام «امام‌زمان (عج)» از آن یاد می‌شود.
 شب و روز جمعه از جمله زمان‌های مهم است و عبادات خاص خود را دارد همچنین همانند شب‌های قدر از منزلت بالایی برخوردار است؛ لذا هم شب و هم روز آن جایگاه خاصی در عبادت دارد، تنها تفاوت قدر و جمعه را باید در زمان این دو روز مهم دانست درحالی‌که شب‌های قدر تنها یک‌بار در سال برگزار می‌شوند؛ اما جمعه هر هفته تکرار شده و همین تکرار اهمیت آن را در نگاه عموم تا حدود زیادی تحت‌تأثیر قرار داده است.
باید توجه کنیم که جمعه جایگاه بالای در بین ایام سال دارد، زیرا بر اساس برخی روایات در این روز «امام‌زمان (عج) ظهور می‌کنند و جهان پر از عدل و داد می‌شود، هر چند روزهای دیگر به نام سایر «ائمه معصومین (ع)» نام‌گذاری شده است. این مهم سبب می‌شود تا در روزهای جمعه بیش از هر روز دیگر به یاد «امام‌زمان (عج)» باشیم و برای ایشان دعا کنیم.
دعای برای «امام‌زمان (عج)» دارای شرایط خاصی است درعین‌حال باید توجه داشته باشیم که این دعا تنها برای گره‌گشایی ما نباشد؛ بلکه دعا برای فرج «امام‌زمان (عج)» باشد، منظور از فرج، باز شدن گره از کار «امام دوازدهم (عج)» بوده به‌عبارت‌دیگر ایشان از غم و ناراحتی در غیبت بودن رها شوند.
یکی از مباحث محوری در حوزه مهدویت که کمتر بدان پرداخته شده، موضوع بررسی سیره حضرت حجت (عج) و مقایسه آن با سیره و یا شخصیت دیگر ائمه است. در این میان، نسبت‌هایی که در مقایسه دوشخصیتی چون حضرت فاطمه (س) و امام عصر (عج) می‌توان یافت، چنین بحث‌هایی را غنایی دوچندان می‌بخشد.
از جمله این ارتباط‌ها و شباهت‌ها می‌توان به روایاتی اشاره کرد که پیامبر اسلام (ص) درباره وجود امام‌زمان (عج) در منابع روایی اسلام بدان اشاره کرده‌اند. در این بیانات دررابطه‌با مشخصات نسبی و ویژگی‌های فامیلی آن حضرت، در حدود هفتاد نفر از مراجع حدیثی و اعلام تاریخی اهل‌تسنن، این مسئله را نقل و ثبت کرده‌اند و در این نصوص بارها و با عبارات مختلف تأکید شده است که مهدی موعود از فرزندان فاطمه است.
خوب است ما هم به‌اندازه امام سجاد (ع) دلسوز و منتظر امام‌زمان (عج) باشیم. آنها که به یاد مهدی فاطمه (س) هستند از صحیفه سجادیه غافل نشوند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان