کد خبر: ۱۶۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲
معاون توان‌بخشی اداره‌کل بهزیستی فارس:

۶۴ هزار سالمند در فارس تحت پوشش بهزیستی هستند

معاون توان‌بخشی اداره‌کل بهزیستی فارس از پوشش بیش از ۶۴ هزار سالمند در این استان خبر داد و گفت:‌ هم‌اکنون ۱۳ مرکز نگه‌داری از سالمندان در استان فعالیت دارد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدصادق جعفری، معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی فارس با اشاره به وضعیت جامعه سالمندان این استان گفت: بیش از ۶۴ هزار نفر از سالمندان استان تحت پوشش اداره کل بهزیستی هستند.

وی به وضعیت بیمه‌ای جامعه سالمندان استان اشاره کرد و افزود: تقریباً سالمندان تحت پوشش بهزیستی، بیمه ایرانیان و یا بیمه روستایی را در اختیار دارند و گروهی نیز بازنشسته دستگاه‌های دولتی و سازمان تأمین اجتماعی هستند که از این منابع مستمری دریافت می‌کنند.

جعفری با بیان اینکه در استان فارس ۹ مرکز توان‌بخشی و نگهداری شبانه‌روزی و ۷ مرکز روزانه توان‌بخشی سالمندان وجود دارد، افزود: در این مراکز از سالمندانی که خانواده‌هایشان قادر به نگهداری آن‌ها نیستند، مراقبت می‌شود.

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی فارس با تأکید بر این که ویزیت مداوم پزشک عمومی، روانپزشک، فیزیوتراپی، کاردرمانی و روان‌شناسی به سالمندان تحت پوشش ارائه می‌شود، افزود: هم چنین در این مراکز خدمات هنری، آموزشی و تفریحی به سالمندان ارائه می‌شود.

وی، توزیع وسایل کمک توان‌بخشی همچون ویلچر، عصا، توالت‌فرنگی، پرداخت مستمری و ارائه خدمات توان‌بخشی روزانه از دیگر اقدامات بهزیستی برای سالمندان تحت پوشش بهزیستی فارس عنوان کرد و گفت: هم چنین شورای ساماندهی امور سالمندان در استانداری فارس به ریاست استاندار و دبیری اداره کل بهزیستی به‌صورت فصلی تشکیل می‌شود.

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی فارس با بیان اینکه این شورا دارای مصوباتی است، تشکیل کانون بازنشستگان برای تمام دستگاه‌ها و اجرای طرح غربالگری سلامت روان سالمندان را از جمله مصوبات این شورا برشمرد.

۶۴ هزار سالمند در فارس تحت پوشش بهزیستی هستند

جعفری در پایان با اشاره به اهمیت رسیدگی به جمعیت سالمندان گفت: از دید علم توان‌بخشی، نگهداری سالمندان و افراد دارای معلولیت شدید در منزل تا جایی که امکان داشته باشد، بهترین گزینه است؛ اما گاهی همه اعضای خانواده سالمند، شاغل هستند و یا ممکن است سالمند نیز بیمار، معلول و یا فاقد سرپرست باشد، در چنین مواقعی به‌ناچار استفاده از مرکز شبانه‌روزی برای نگهداری سالمندان توصیه می‌شود.

انتهای پیام/
 


 

نظرات بینندگان