کد خبر: ۱۶۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۰۴ آبان ۱۴۰۲

یادواره شهدای دانش‌آموز در مدارس فارس برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از برپایی دهه شهدای دانش‌آموزی در مدارس این استان خبر داد و گفت: از ۴ تا ۱۸ آبان‌ماه در هر مدرسه فارس یک یادواره شهدا برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در حاشیه آئین بزرگداشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی به حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) گفت: امروز اولین یادواره شهدای حادثه تروریستی شاه‌چراغ (ع) برگزار شد.

وی در تشریح اقدامات این اداره کل هم‌زمان با سالروز حادثه تروریستی حرم شاه‌چراغ (ع)، از برپایی دهه شهدای دانش‌آموزی در مدارس این استان خبر داد و تصریح کرد: از ۴ تا ۱۸ آبان‌ماه در هر مدرسه یک یادواره شهدا برگزار می‌شود.

عسکری با بیان اینکه اقدامات دهه شهدای دانش‌آموزی به‌منظور ایثار، شهادت و مقاومت برگزار می‌شود، افزود: امسال شهادت دانش‌آموزان حادثه تروریستی شاه‌چراغ (ع) با شهادت مظلومانه کودکان فلسطینی همراه شده است، ازاین‌رو امیدواریم فرهنگ ایثار و شهادت باقوت و قدرت بین دانش‌آموزان ترویج خواهد شد. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس اظهار کرد: روز ۱۴ آبان‌ماه با حضور وزیر آموزش‌وپرورش مراسم پایانی دهه شهدای دانش‌آموز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه وقتی به زندگی شهید آرشام سرایداران و محمدرضا کشاورز می‌نگریم نسبت به افق بیانیه گام دوم انقلاب امیدوارتر می‌شویم، تصریح کرد: انقلاب ما با اطمینان به این نسل نو سپرده خواهد شد.

عسکری با تأکید بر اینکه شهیدان شاه‌چراغ (ع) کسانی بودند که هم در حوزه درس، اعتقاد و نویسندگی بچه‌های ماهر و زبردستی بودند، اظهار کرد: ما به مردم می‌گوییم که به آموزش‌وپرورش اعتماد بیشتر از گذشته داشته باشید چرا که نظام جمهوری اسلامی دانش‌آموزانی تمدن‌ساز و تمدن مهدوی را تربیت می‌کند که ان‌شاءالله در آینده قله‌های علم، دانش و معرفت را فتح خواهند کرد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان