کد خبر: ۱۶۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
«شیرازه» گزارش می‌دهد؛

حماسه‌آفرینی ماندگار در استان فارس

حضور در انتخابات نشان از پایبندی به قانون اساسی کشور است و در هیچ کجای دنیا نظامی را نمی‌توان یافت که با بیش از ۹۸درصد به تأیید مردمش رسیده باشد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در جمهوری اسلامی ایران هر چهار سال یک‌بار انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌گردد، اسفندماه ۱۴۰۲ انتخابات دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی است که به نوبه خود در فرایند ثبت‌نام بسیار بی‌سابقه است. 

البته این دوره با تفاوت‌هایی نسبت به ادوار قبل همراه بود به این ترتیب که پیش ثبت‌نام انتخابات انجام شد که هم‌زمان با نام‌نویسی انتخابات در استان فارس در روز اول به گفته منابع استانی نزدیک به ۱۱۱ نفر نام‌نویسی کردند که نسبت به دوره‌های گذشته با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شده است. 

به گفته اسماعیل قزل‌سفلی معاونت سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس؛ مدارک هویتی شامل کارت ملی، شناسنامه و عکس شخصی، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (ویژه آقایان)، مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد به بالا یا معادل آن، مدارک ایثارگری (ویژه ایثارگران)، گواهی پذیرش استعفا برای مشمولین ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ارائه گواهی معتبر مورد تأیید بالاترین رده نهاد یا مؤسسه مربوط مبنی بر داشتن حداقل ۵ سال سابقه فعالیت اجرایی، آموزشی، پژوهشی یا قضایی در یک یا همه این زمینه‌ها در بخش دولتی، عمومی یا غیرعمومی (در مجموع ۵ سال) ملاک خواهد بود.

 معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه افزود: عدم ثبت‌نام داوطلبین در سامانه پیش ثبت‌نام به منزله عدم ثبت‌نام در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهد بود و پس از مهلت تعیین شده برای پیش ثبت‌نام، به هیچ‌گونه درخواستی جهت ثبت‌نام، ترتیب اثر داده نخواهد شد. 

قزل سفلی در ادامه بیان کرد: به‌محض ابلاغ قانون انتخابات جدید، اطلاعیه رسمی دراین‌خصوص، از سوی ستاد انتخابات کشور صادر خواهد شد و ملاک اصلی عمل خواهد بود.

با این تفاسیر چنانچه شخصی که خواهان ثبت‌نام در دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی است باید طبق قانون ابلاغی وزارت کشور مراحل پیش ثبت‌نام که مهلت یک‌هفته‌ای دارد را انجام دهد و پس از تأیید مدارک ثبت‌نام اصلی را در زمان مقرر انجام دهد.

موج ثبت‌نام نهایی نخبگان گروه‌های مختلف سیاسی در استان کم‌سابقه بوده است.

اسماعیل قزل سفلی، رئیس ستاد انتخابات فارس در تازه‌ترین خبرها در شیراز از ثبت‌نام یک هزار و ۴۹۵ نفر از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در فارس خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۱۶ نفر از آقایان و ۱۷۹ نفر از بانوان هستند.

وی ادامه داد: بیشترین رده سنی داوطلبان مربوط به رده سنی ۳۰ تا ۴۵ سال است که بیانگر جوان بودن ثبت‌نام‌کنندگان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس اظهار کرد: ۲۳۹ نفر از داوطلبانی که ثبت‌نام خود را نهایی کرده‌اند دارای مدرک دکترا، یک هزار و ۱۶۴ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۶۸ نفر دارای مدرک کارشناسی و ۲۴ نفر حوزوی هستند.

وی افزود: ۳۴۴ نفر از داوطلبان دارای سابقه ایثارگری و ۵۸ نفر نیز دارای سابقه نمایندگی هستند.

قزل‌سفلی افزود: حوزه انتخابیه شیراز و زرقان به ترتیب با ۵۳۱ داوطلب و ۴۱ داوطلب بیشترین و کمترین داوطلبان را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات فارس در ادامه اظهار کرد: استقبال داوطلبان نمایندگی مجلس و ثبت‌نام آنها در این دوره بیانگر عزم جدی تمام وفاداران به‌نظام در گروه‌های مختلف برای یک حماسه‌آفرینی ماندگار دیگر در استان فارس است.

وی اظهار کرد: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان و تنوع اقشار ثبت‌نام‌کننده در این دوره نسبت به سایر ادوار رشد بسیار خوبی داشته که این نشان از بصیرت بالای ملت ما در صحنه‌های حساس برای خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان خارجی و جریان نفاق داخلی با وحدت روزافزون برای تقویت ایران اسلامی مقتدر است.

انتخاب اصلح

مساله انتخاب یک موضوع شخصی است به‌گونه‌ای که فرد برای آنچه که در آینده مدنظر دارد مطابق میل انجام خواهد داد؛ اما انتخابات یک مقوله کلی و جامع است که نقش بسزایی در تحولات جامعه دارد و انسان‌ها بر اساس شاخصه‌هایی که نسبت به فرد اصلح وجود دارد در انتخابات شرکت خواهند کرد. برای انتخاب فرد اصلح مقام معظم رهبری شاخصه‌هایی را قرار دادند که اگر عموم افراد جامعه به آن تمکین کنند شاهد حضور منتخبینی با صفات بارز انقلابی خواهیم بود و از همه مهم‌تر به مجلسی یک‌دست و همسو باهم دست خواهیم یافت.

مشارکت حداکثری

ما باید به انتخابات به‌عنوان یک وظیفه شرعی نگاه کنیم چرا که این موضوع ریشه در اعتقادات ملت دارد و از طرفی تعیین‌کننده اجرای قانون در کشور است بر همین اساس آنچه که در زندگی اجتماعی ما حائز اهمیت است باید با حضور حداکثری نسبت به آن واکنش نشان دهیم چرا که این انتخابات به سرنوشتمان بستگی دارد. 

حضور در انتخابات نشان از پایبندی به قانون اساسی کشور است و در هیچ کجای دنیا نظامی را نمی‌توان یافت که با بیش از ۹۸درصد به تأیید مردمش رسیده باشد، حضور پرشور در بزنگاه‌های سیاسی نظیر انتخابات باعث سرافکندگی دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود و از طرفی مهر تأییدی بر التزام به این نظام مقدس و نمونه بارز مردم‌سالاری دینی نیز محسوب می‌شود.

بر همین اساس محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در اولین جلسه ستاد استانی انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در فارس با اشاره به اهداف ترسیم شده از جانب مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری انتخابات گفت: سلامت، امنیت، افزایش رقابت و مشارکت مردم چهار هدفی است که در دستور کار ستاد استانی قرار دارد. 

استاندار فارس با اشاره به اینکه در این جلسه اصول کلی و سرفصل‌ها را مشخص کردیم اظهار داشت: از تمام ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استانی برای هرچه بهتر برگزارشدن انتخابات استفاده خواهیم کرد. 

ایمانیه بر حضور و نقش مردم در عرصه سیاست تأکید کرد و افزود: برگزاری انتخابات از ابتدایی‌ترین اصول مردم‌سالاری است که موجب قوام و محافظت از جامعه می‌شود. 

وی با بیان اینکه منکر مشکلات و دغدغه‌های مردم نیستیم و نخواهیم بود، تصریح کرد: بنا بر تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری، هر کس که به ایران عزیز علاقه‌مند است باید در انتخابات مشارکت کند؛ پیشرفت، رشد و توسعه کشور با افزایش مشارکت مردم تسریع می‌شود. 

سخن پایانی:
 
باتوجه‌به رصد انتخاباتی، این دوره از مجلس شورای اسلامی نشان از استقبال پرشور نخبگان به این کارزار را دارد، اما آنچه به نظر مهم می‌رسد دقت در انتخاب و شناخت اصلح است.

انتخابات و دیگر رویدادهای واقع در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان از ایجاد دموکراسی است که مردم براین‌اساس آگاهانه نسبت به آینده خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، انتخاب خواهند کرد.

ملت ایران اسلامی بارها نشان دادند با وجود معضلات اقتصادی نسبت به مقوله انتخابات دغدغه‌مندانه عمل می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که مشکلات جامعه امروزی یکی پی از دیگری مرتفع شود.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان