کد خبر: ۱۶۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۱۱ آبان ۱۴۰۲

گفتگو با یکی از سفیران تلاش و خدمت در فارس

گفتگویی صمیمی با یکی از سفیران کار و تلاش و خدمت بنام مسئول گروه جهادی سابقون توسط این پایگاه تحلیلی خبری صورت گرفت.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، فتوحی کیا مسئول گروه جهادی سابقون از چگونگی ایجاد گروه و عملکرد و امتداد راه و قله هدف صحبت کرد در آغاز مسئول گروهی جهادی سابقون این‌طور شروع کرد: ماسال ۹۴ بود یک شب جلسه پایگاه و هیئت داشتیم در جلسه با همه دوستان به‌اتفاق نظر رسیدیم که یک برنامه ریشه‌ای که اثرگذاری زیادی برای فرهنگ و تربیت بچه‌ها داشته باشد اجرا کنیم، این شد که استارت گروه جهادی زده شد. 

فتوحی کیا گفت: برای شروع کار طی تحقیقات روستایی واقع در شهرستان قیروکارزین انتخاب شد. ابتدا چارت برای گروه تعریف کرده و در زمینه‌های مختلف باتوجه‌به مهارت بچه‌ها را جای‌گذاری کردیم، تا توانستیم یک تیم صدنفره در همه زمینه بهداشت و درمان، فرهنگی، عمرانی و غیره که شامل پزشک عمومی و متخصص داروساز و دندانپزشک و مهندسین عمران و طلاب حوزه علمیه که عمدتاً ۸۰ درصد آقایون و ۲۰ درصد گروه را خانم‌ها تشکیل می‌دهند راه‌اندازی کنیم . 

وی در ادامه گفت: از سال ۹۶ تمرکز گروه جهادی به سمت ۴ روستای طرح هدف از توابع شهرستان جهرم رفت که تمام توان گروه رو از مطالبه‌گری تا فرهنگی و عمرانی متمرکز این ۴ روستای طرح هدف کردیم، روستاهای طرح هدف طی تحقیقات و تأکید اطرافیان مشخص گردیدوبا شاخ‌وبرگ دادن به گروه و توانمند کردن و اضافه‌کردن تخصص‌های بیشتر برای این کار علاوه بر اینکه بچه‌های تیم از لحاظ آموزش و تربیتی قوی‌تر شدند؛ توانستیم مردم خود روستاهای طرح هدف هم به توانمندی برسانیم. همچنین افرادی را از بین آنها به‌عنوان نماینده گروه جهادی همان محله برای ایفای نقش انتخاب کردیم که هم خودشان خودکفا شوند و هم بتوانند مسائل و مشکلات مربوط به منطقه رو احصا و حل کنند و همچنین از رفت آمدهای ما به سمت روستاها کاسته شود. 

فتوحی کیا اضافه کرد: معمولاً اردوهای ما هفت الی هشت‌روزه است که این اردو در ایام عید نوروز شکل و رنگ خاصی به خود می‌گیرد؛ زیرا در قالب طرح هجرت انجام می‌گیرد. ایشان در پایان از همه خیرین و معتمدین که هزینه‌های جاری گروه را تأمین می‌کنند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/224224
 
نظرات بینندگان