کد خبر: ۱۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۰

بازتاب جهانی سخنان رهبر انقلاب درباره اتهام اخیر آمریکا

به دنبال طرح ادعای آمریکا علیه ایران دایر بر دخالت ایران در توطئه ترور سفیر عربستان در آمریکا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهارمین روز سفر خود به استان کرمانشاه این اتهامات را تهمتی مهمل و  بی معنا از سوی غرب خواندند. 

 
به گزارش «تابناک»، در همین حال سخنان رهبر انقلاب اسلامی در کرمانشاه به سرعت مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفت و این رسانه ها  سخنان رهبر انقلاب را در این باره در صدر اخبار خود قرار دادند.
 
بنابر این گزارش،  شبکه یورونیوز با انتشار برخی از سخنان رهبر انقلاب نوشت: در شرایطی که آمریکا با طرح مساله دست داشتن ایران در توطئه ترور سفیر عربستان سعودی بر تنش های موجود میان روابط ایران و عربستان دامن زده است، رهبر جمهوری اسلامی با رد این اتهامات در سخنان خود اظهار داشت که این نخستین بار نیست که آمریکا تلاش می کند ایران را منزوی کند، اما هر بار خودش منزوی می شود. 
 
شبکه  آمریکایی سی ان ان  نیز با اشاره به بخش هایی از سخنان رهبر انقلاب گزارش داد: رهبر ایران در برابر هزاران نفر از مردم گیلان غرب که شعار «مرگ بر آمریکا» سر داده بودند، در برابر اتهامات اخیر آمریکا واکنش تندی نشان داد و آن ها را کذب و بی اساس خواند.
 
روزنامه صهیونیستی جرزالم پست نیز با گزارشی از سخنان رهبر معظم انقلاب، در خبری نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران، در برابر جمعیت حاضر با رد اتهامات آمریکا اظهار داشت: در چند روز اخیر در مطبوعات و رسانه های وابسته به شبکه های صهیونیستی هیاهو کردند و تهمتی بی اساس به چند نفر ایرانی در آمریکا زدند و آن را بهانه ای کردند که جمهوری اسلامی را به عنوان مدافع تروریسم معرفی کنند؛ نگرفت و نمی گیرد.»
 
 
علاوه بر این، خبرگزاری رویترز  با انعکاس سخنان رهبر انقلاب گزارش داد: آیت الله خامنه ای با بیان این مطلب که غرب تلاش می کند اتهامات بی اساسی علیه ایران طراحی کند، تاکید کرد: آن ها می گویند می خواهند ایران را منزوی کنند اما خودشان منزوی شدند و امروز هیچ دولتی در میان ملت ها به اندازه آمریکا منفور نیست.
 
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نیز با انتشار خبر کوتاهی به رد اتهامات کذب آمریکا از سوی مقام معظم رهبری و اشاره ایشان به تلاش های غرب در طرح توطئه علیه ایران و منزوی کردن کشورمان پرداخت. 
 
 
در این میان، روزنامه واشنگتن پست نیز با انتشار بخش هایی از سخنان رهبری نوشت: رهبر ایران روز شنبه با تقبیح اتهامات طرح شده توسط آمریکا آن را پیش زمینه ای برای تلاش های بیشتر در راستای شکل گیری یک اجماع بین المللی علیه ایران خواند.

این روزنامه در ادامه افزود: آیت الله خامنه ای این اتهامات را بی اساس می داند و معتقد است این اقدام تلاشی است از سوی غرب جهت یافتن بهانه برای منزوی ساختن ایران. 
 
 
خبرگزاری فرانسه نیز سخنان رهبر انقلاب را مورد توجه خود قرار داد و گزارش داد: آیت الله خامنه ای اتهامات آمریکا مبنی بر حمایت ایران از طرح ترور سفیر عربستان را قویا رد کرد و گفت: امروز هیچ دولتی در میان ملت ها به اندازه آمریکا منفور نیست. رئیس جمهور آمریکا دو سال قبل به مصر رفت و تلاش کرد افکار عمومی مسلمانان را به خود معطوف کند اما چه نتیجه ای داشت؟ امروز شعار ضد آمریکا در همان کشورها برپاست.
 
در همین ارتباط شبکه بی بی سی نیز گزارش داد: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در شهر گیلان غرب، به شدت نسبت به ادعاهای مربوط به دست داشتن ایران در ترور نافرجام سفیر عربستان سعودی در آمریکا واکنش نشان داد. ایشان گفت که مقام‌های آمریکایی با نسبت دادن یک تهمت «مهمل و بی‌ معنا» به چند ایرانی، تلاش کردند تا جمهوری اسلامی ایران را به عنوان «مدافع تروریسم» معرفی کنند.
نظرات بینندگان