کد خبر: ۱۶۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا خبر داد:

افتتاح یک کارگاه مشاغل خانگی در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: اولین کارگاه انار دان کنی با مجوز مشاغل خانگی در بیضا شروع بکار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، به نقل از روابط‌عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی با بیان اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی در حوزه مشاغل خانگی مورد حمایت قرار می‌گیرند افزود: این کارگاه در مهرماه سال جاری با شروع فصل برداشت انار به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی این کارگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۶ بنیاد برکت امام خمینی (ره) و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آورده شخصی راه‌اندازی شد.

  مویدی با اشاره به استقرار نخستین دستگاه تمام‌اتوماتیک اناردانه کن این شهرستان در کارگاه موصوف اضافه کرد: انارهای شسته شده بدون نیاز به برش‌زدن از قسمت بالا وارد دستگاه شده و دانه‌های انار از پوست و لایه‌های داخلی در زمان کوتاهی به‌صورت کاملاً بهداشتی جدا می‌شود.


افتتاح یک کارگاه مشاغل خانگی در بیضا

 وی تصریح کرد: به طور متوسط روزانه ۱.۵ تن انار این شهرستان، در کارگاه روستای شهید آباد دانه‌گیری و تبدیل به آب انار می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اظهار کرد: این کارگاه با دارابودن یک دستگاه آب‌میوه‌گیری انگور، انار، زرشک و غوره، همچنین یک دستگاه آب‌گیری گوجه‌فرنگی و یک دستگاه پوست‌کن بادام و گردو در تمام طول سال فعال می‌باشد.

 وی خاطرنشان کرد: از دیگر محصولات این کارگاه پخت و تولید رب گوجه، رب انار، شیره انگور و آب‌غوره است که علاوه بر مصرف استانی به استان‌های همجوار و تهران ارسال می‌گردد.
 او تأکید کرد: باتوجه‌به اشتغال‌زایی پنج‌نفره در این کارگاه، مشاغل خانگی با ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی قابل‌توجیه هستند.

 این مقام مسئول گفت: متقاضیان واجد شرایط با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی از مشاوره کارشناسان بهره‌مند و ضمن نام‌نویسی در سامانه مشاغل خانگی، پس از صدور مجوز، برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می‌شوند.


انتهای پیام/


نظرات بینندگان