کد خبر: ۱۶۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پاسارگاد:

برخورد قاطع و بدون اغماض با شکارچیان در شهرستان پاسارگاد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پاسارگاد از کشف یک قبضه اسلحه تک لول ساچمه‌زنی مجاز و یک قطعه کبک وحشی توسط یگان حفاظت این شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار گروه شهرستانهای پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پاسارگاد از کشف یک قبضه اسلحه تک لول ساچمه‌زنی مجاز و یک قطعه کبک وحشی توسط یگان حفاظت این شهرستان خبر داد و گفت: برخورد قاطع و بدون اغماض با شکارچیان غیر مجاز یک مطالبه عمومی در این شهرستان است.

کرمی با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: کوه خرسی یکی از زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای در استان فارس است،  این زیستگاه در شهرستان پاسارگاد مورد طمع و زیاده‌خواهی شکارچیان قرار دارد و وجود شکارچیان در این شهرستان، زیستگاه پرندگان و حیات وحش را تهدید می‌کند.

وی دامه داد: همه تلاش‌ها در اداره محیط‌زیست این شهرستان معطوف به این است که آسیبی به این گونه‌های  حیات وحش وارد نشود، آموزش‌هایی به ساکنان جوامع محلی داده شده و بسیاری از دامداران و کشاورزان از پوشش بیمه‌ای حفاظت از گونه‌های حیات وحش استفاده کرده‌اند.

وی بر لزوم برخورد قاطع و بدون اغماض با شکارچیان غیر مجاز در این شهرستان تاکید کرد و گفت : مواهب طبیعی شهرستان پاسارگاد در معرض آسیب‌های شکار قرار دارد ما باید با حفظ این مواهب طبیعی بتوانیم زمینه را برای انتقال آن به نسل های آینده فراهم کنیم.

انتهای پیام/
منبع: فارس
نظرات بینندگان