کد خبر: ۱۶۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) شیرازخبر داد :

اعزام بیش از ۳۰۰ دانش آموز دختر به سفر راهیان نور

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) شیراز گفت: بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه دوم در قالب ۷ اتوبوس به سفر راهیان نور جنوب اعزام شدند تا از نزدیک بافرهنگ ایثار و شهادت و مجاهدت پدران خود در مقابل دشمنان آشنا شوند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، احمد جعفری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) شیراز ، ۲۳ آبان در آئین بدرقه دانش‌آموزان شهر شیراز به اردوی راهیان نور گفت: بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه دوم در قالب ۷ اتوبوس امروز به سفر راهیان نور جنوب اعزام شدند تا از نزدیک بافرهنگ ایثار و شهادت و مجاهدت پدران خود در مقابل دشمنان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در این سفر ۴ روزه از مناطق جنگی دفاع مقدس بازدید خواهند کرد، اظهار کرد: سفر راهیان نور سفری متفاوت از تمام سفرهاست که در آن دانش‌آموزان با حضور در یادمان‌های دهلاویه، شلمچه، فتح‌المبین، طلائیه، معراج‌الشهدا و اروند به کلاس درس تاریخ معاصر ایران می‌روند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) شیراز با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور با محوریت تربیتی، اعتقادی و آموزشی برگزار می‌شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان با حضور در یادمان‌های دفاع مقدس از برنامه‌های فرهنگی و معنوی بهره‌مند می‌شوند و در طول مسیر از حضور مربیان تربیتی، راویان دفاع مقدس و مبلغان دینی استفاده خواهند کرد.

جعفری ادامه داد: یکی از روش‌های تربیتی مؤثر و کار فرهنگی مشترک بین آموزش‌وپرورش و سپاه اردوهای راهیان نور است و در ماه‌های آتی دانش‌آموزان پسر نیز به این اردوی ارزشمند اعزام خواهند شد.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۳ شیراز نیز در ادامه این مراسم گفت: راهیان نور از برنامه‌های فرهنگی و تربیتی کشور است که مهم‌ترین هدف آن آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس بوده و دانش‌آموزان را با حماسه‌های ایرانیان در جنگ تحمیلی پیوند می‌زند.

سید عبدالصمد موسوی، راهیان نور را فرصتی مغتنم و دانشگاهی بزرگ عملی دانست و تأکید کرد: دانش‌آموزان پس از بازگشت، فرهنگ بزرگ دفاع مقدس را به خانواده‌ها و هم‌کلاسی‌های خود منتقل می‌کنند و به همت اولیای دانش‌آموزان، مدیران و کادر اجرایی مدرسه دانش‌آموزانی قوی و تمدن‌ساز برای آینده تربیت خواهیم کرد.

موسوی با بیان اینکه اردوی راهیان نور کار مشترک آموزش‌وپرورش و سپاه است، ادامه داد: این اردوی ارزشمند تنها یک سفر معمولی نیست و دانش‌آموزان در کنار بازدید از مناطق و یادمان‌های دفاع مقدس از برنامه‌های متنوع فرهنگی و تربیتی برخوردار خواهند شد.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۳ شیراز با تأکید بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید کشور، گفت: دستاوردهای دفاع مقدس و کشورمان باید به نسل جدید منتقل شود؛ ازاین‌رو دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور کوله‌پشتی خود را از توشه معرفت دفاع مقدس، بصیرت، ایثار و شهادت، استکبارستیزی و… پر می‌کنند.

وی با بیان اینکه در آموزش و پروش به دنبال ایران قوی هستیم، مهارت و دانش دو بال دانش‌آموزان موفق دانست و گفت: ایران قوی جز با مدرسه قوی محقق نمی‌شود و لازمه آن دانش‌آموز قوی است؛ چراکه محصلان امروز، مدیران آینده کشور هستند.

در پایان این آیین بدرقه از خانواده شهیده راضیه کشاورز و شهیده مدافع سلامت مریم رحیمی تجلیل شد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان