کد خبر: ۱۶۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۵ آبان ۱۴۰۲
فرمانده سپاه فجر فارس:

بسیج علمی فارس باید به مرجعیت برسد

با حضور فرمانده سپاه فجر فارس، اعضای قرارگاه و تعدادی از نخبگان جلسه قرارگاه جهاد علم و فناوری استان فارس برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس در قرارگاه جهاد علم و فناوری استان فارس گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس با بهره‌گیری از ظرفیت بالای بسیج در سراسر استان باید به مرجعیت علمی و سایر موضوعات مرتبط برسد.

فرمانده سپاه فجر فارس با نگاه و حمایت ویژه از مباحث و فعالیت‌های علمی اظهار داشت: با محوریت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس باید حلقه و شبکه ارتباطی کامل میان جوامع مختلف علمی و اقشار گوناگون تشکیل گردد.

وی با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در مباحثی همچون کارآفرینی، اشتغال‌زایی، دانش‌بنیان و سایر موضوعات مربوطه، عنوان کرد: بسیج علمی سپاه فجر فارس باید ارتباطی ویژه با دانشگاه‌ها و مجموعه‌های آموزش عالی استان شکل دهد تا بتواند هر چه بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اساتید و دانشجویان این مراکز جهت بهبود مشکلات و حل مسائل استان استفاده نماید.

فرمانده ارشد سپاه در استان فارس ضمن تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی فعال در استان فارس در موضوعات علمی، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی ظرفیتی مطلوب برای کمک و اعطای تسهیلات به مجموعه‌های دانش‌بنیان دارد که این اتفاق با همکاری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس می‌تواند دقیق‌تر و بهتر رقم بخورد.

وی در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت ویژه سخنانی را عنوان کرد و در بخشی گفت: باید لیستی از شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان در استان فارس به‌صورت یک بانک اطلاعاتی ایجاد شود تا به‌منظور حل مشکلات و مسائل استان از ظرفیت‌های آنان استفاده شود.


بسیج علمی فارس باید به مرجعیت برسد

سردار بوعلی همچنین از مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس درخواست کرد: نیازهای استان فارس در حوزه‌های مختلف باید احصا شود و همچنین راهکارهای فناورانه، علمی و کارشناسانه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخل فارس استخراج گردد.

وی همچنین به انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف از جمله علوم‌انسانی تأکید ویژه داشت.

مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس نیز در این جلسه گفت: فارس یکی از استان‌های علم خیز کشور است و باید با شبکه‌سازی علمی و ایجاد خانه خلاق و نوآور و اقدامات نو از ظرفیت‌های علمی خود به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: باید نگاه فناوری خلاقانه به موضوعات علمی داشته و جریان‌سازی علمی در سطح استان داشته باشیم.

میکائیلی با ذکر اینکه سازمان بسیج علمی سپاه فجر فارس آماده است به‌عنوان حلقه واصل و تسهیلگر ارتباط بین بخش‌های اکوسیستم نوآوری و فناوری فارس ایفای نقش نماید، اظهار داشت: سازمان بسیج علمی در حمایت مادی و معنوی از افراد نخبه و مبتکرین، ایده‌های ناب، شرکت‌های نوپا و خلاق و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان تمام‌قد و با تمام توان حضور خواهد داشت.
 
انتهای پیام /
 




 

نظرات بینندگان