کد خبر: ۱۶۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲

اخذ سند مالکیت موقوفه ۷۵۰ هکتاری در شیراز

سند مالکیت موقوفه بدیعی به وسعت ۷۵۰ هکتار توسط اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ شیراز اخذ شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سعید مرادپور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ شیراز گفت: موقوفه آقامیرزا علی مشهور به موقوفه بدیعی شامل اراضی زراعی روستای خرم‌آباد منطقه کربال می‌شود که سند مالکیت این موقوفه تحت پلاک ثبتی ۱۱۵ در بخش ۵ فارس اخذ و بدین ترتیب مالکیت این موقوفه تثبیت شده است.

سعید مرادپور افزود: این کار که باهدف حفاظت و صیانت از موقوفه صورت پذیرفت شامل شش‌دانگ اراضی با کاربری زراعی و باغی است که مساحت آن بالغ بر ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع باارزش ۲۵۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره پیشینه این موقوفه گفت: آقامیرزا علی که فرزند میرزا سید علی و از سادات دشتکی فارس بوده است در سال ۱۲۷۹ قریه خرم‌آباد کربال را با نیت برپایی سفره عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در ایام محرم و صفر به مدت ۱۰ شب در مسجد مشهور به حاجی قاسم واقع در محله سر درک شیراز وقف کرده است.

اخذ سند مالکیت موقوفه ۷۵۰ هکتاری در شیراز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ شیراز ضمن قدردانی از همکاری و همراهی کارشناسان ثبت‌اسناد و املاک استان تأکید کرد: سند مالکیت موقوفه حاصل تلاش همکاران ادارات اوقاف و ثبت بوده است که پس از سال‌های متمادی با بررسی‌های مجدانه گردش‌های ثبتی و نقشه‌های موجود اخذ می‌شود.

انتهای پیام/





نظرات بینندگان