کد خبر: ۱۶۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲

قیمت نان به نانوایان آباده ضرر زد

اصلاح‌نشدن قیمت نان در نانوایی‌های درجه‌دو شهرستان آباده موجب بروز ضرر برای این واحدها شده، به‌گونه‌ای که قیمت نان تافتون درجه‌دو حتی با وجود دریافت یارانه کمتر و گران‌تر بودن قیمت آرد برای نانوایان نسبت به درجه اول، ارزان‌تر است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، بعد از درجه‌بندی، نانوایی‌ها در شهر آباده به سه نوع نانوایی آزادپز، یارانه‌ای درجه اول و درجه دوم تقسیم شده‌اند.

قبل از آخرین اصلاح قیمت و ابلاغیه، نان درجه اول تافتون در آباده ۷۰۰ تومان و نان درجه دوم تافتون ۱۰۰۰ تومان بوده است و بعد از اصلاح قیمت نان درجه اول به ۱۱۰۰ تومان رسید؛ اما برای نانوایان درجه دوم علی‌رغم اینکه آرد را گران‌تر می‌خرند و یارانه کمتری نیز دریافت می‌کنند قیمت نان آن‌ها تغییری نکرده است.

متأسفانه این اصلاح‌نشدن قیمت که دلیل اصلی آن متوجه کم‌کاری مسئولین مربوطه استانی و اداره غله شهرستان است موجب ضرر جدی برای این نانوایان شده است و علی‌رغم اینکه ۱۴ نانوایی از این نوع بیشتر در شهرستان نداریم؛ اما اخلال در پخت آن‌ها سبب آسیب جدی به امنیت غذایی شهرستان می‌شود.

امینی مدیر جهاد کشاورزی آباده گفت: آرد یارانه‌ای نوع ۲ در شهرستان به نانوایی‌های سنگک، بربری و تافتون نوع ۲ تعلق می‌گیرد که یارانه کمتری نسبت به نوع اول به آن نانوایی‌ها تعلق می‌گیرد.

وی افزود: تعداد این نانوایی‌ها در شهرستان ۱۴ عدد می‌باشد و نان آن‌ها نیز از کیفیت قابل‌توجهی برخوردار است در تغییرات اخیری که در قیمت نان دادند قیمت این نوع اصلاح نشد و در حق آن‌ها اجحاف شد. 

امینی ادامه داد: در جلسه‌ای که در فرمانداری ویژه شهرستان گرفته شد و گلایه‌های این نانوایان شنیده شد، مقرر گردید طی پیگیری‌هایی که انجام می‌شود مشکل این عزیزان رفع شود تا با جبران ضرر آنها، برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان