کد خبر: ۱۶۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۰۶ آذر ۱۴۰۲
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز مطرح کرد:

اجرای طرح مدیریت تردد ناوگان باری در شیراز

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز با بیان اینکه این کلان‌شهر بر اساس طرح تردد مکانی - زمانی ناوگان حمل بار، به سه محدوده تقسیم خواهد شد، از اجرایی‌شدن این طرح به شکل هوشمند خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، آرش نعمتی رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز با بیان اینکه بر اساس طرح یاد شده که به تأیید شورای ترافیک استان فارس هم رسیده است؛ شیراز به سه محدوده قرمز، زرد و سبز تقسیم می‌شود، گفت: شیراز اولین کلان‌شهر کشور است که مدیریت تردد ناوگان بار را به‌صورت کاملاً هوشمند انجام خواهد داد.

وی شرط ورود و خروج خودروهای باری از محدوده قرمز (هسته مرکزی و پرتردد شهر) را ساماندهی خودروی باری و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال از شهرداری عنوان و اضافه کرد: هسته مرکزی شهر شامل منطقه تاریخی - فرهنگی و بخشی از مناطق ۱ و ۳ شهرداری شیراز است.

نعمتی گفت: این طرح در ابتدا به‌صورت ارشادی و سپس اعمال قانون از طریق دوربین‌های نظارت تصویری و پلاک خوان که در ۶۴ نقطه از مبادی ورودی و خروجی محدوده قرمز نصب می‌شود، انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح، تردد خودروهای خدماتی، امدادی و انتظامی آزاد است، هدف از اجرای این طرح را تسهیل عبور و مرور و باز کردن گره‌های ترافیکی ناشی از تردد و توقف خودروهای باری دانست و گفت: زمان‌بندی تردد خودروهای باری در محدوده قرمز بر اساس شیوه‌نامه و مصوبه شورای شهر اجرا خواهد شد.

اجرای طرح مدیریت تردد ناوگان باری در شیراز

نعمتی از رانندگان خودروهای باری که ساکن یا شاغل در محدوده قرمز طرح هستند، خواست تا به بخش خوداظهاری سامانه https://hamlebar.shiraz.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت اطلاعات درخواستی جهت تسهیل ورود و خروج از محدوده اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز در خصوص سایر امکانات این سامانه به ساماندهی و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال خودروهای باری بدون مراجعه حضوری به سازمان اشاره کرد.

نعمتی ضمن یادآوری اینکه شرط ورود و خروج خودروهای باری از محدوده قرمز طرح تردد مکانی و زمانی، ساماندهی و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال است، گفت: مالکین خودروهای باری که قصد تردد در محدوده ذکر شده را دارند باید حتماً تا قبل از اجرای طرح در هفته حمل‌ونقل (۲۶ آذرماه) نسبت به ساماندهی و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال اقدام کنند.

لازم به ذکر است؛ راه‌های کسب اطلاعات لازم درباره جزئیات شیوه‌نامه طرح تردد مکانی و زمانی ناوگان بار؛ وبگاه سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار به نشانی  bar.shiraz.ir، سامانه ۱۳۷، شماره تماس سازمان ۰۷۱۳۷۳۲۱۰۰۰ و یا مراجعه حضوری به سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار واقع در میدان گلستان (کلبه) اعلام شده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان