کد خبر: ۱۶۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش فارس:

طرح پیشگیرانه دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول فارس آغاز شد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش فارس گفت: سلامت سه ضلع تغذیه سالم، بهداشت و ورزش دارد و اگر ما و جامعه، الگوی خوب و مناسبی برای دانش‌آموزان باشیم آن زمان است که آموزش‌های ما اثرگذار است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش فارس، سید کاظم حسینی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش فارس در آئین افتتاحیه طرح پیشگیرانه دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول فارس با بیان اینکه نسل امروز نسلی است که با فضای مجازی و محتواهای چندرسانه‌ای ارتباطی نزدیک دارد، افزود: ما نیز باید در آموزش پیشگیری از سوانح و حوادث به سراغ فضای آموزشی جدید و ابزارهای آموزشی این فضا برویم تا تأثیر آن را ببینیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش فارس افزود: به استناد سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، وظیفه تعلیم‌وتربیت تنها بر عهده آموزش‌وپرورش نیست، بلکه سازمان‌های دیگر نیز عوامل سهیم و مؤثر در این امر مهم هستند.

حسینی اظهار کرد: خانواده به‌عنوان رکن اصلی و اولین رکن و مساجد به‌عنوان کانون‌های تربیتی محله و همچنین دیگر نهادها باید در این مسیر همراه آموزش‌وپرورش باشند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش فارس نیز گفت: این برنامه از جمله برنامه‌های فرهنگ‌سازی مهمی است که با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله بهزیستی استان در مدارس دوره متوسطه اول استان اجرا می‌شود.

فاطمه قاسمی گفت: باتوجه‌به شرایط جامعه و لزوم ارائه این آموزش‌ها از سنین پایین‌تر، مخاطبین این طرح را که درگذشته دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم بودند به متوسطه اول تغییر دادیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت سازمان‌های مختلف در کشور و استان وقتی دست‌به‌دست هم می‌دهند، نتایج بسیار خوبی رقم خواهد خورد، افزود: در سال تحصیلی جاری با پوشش دوبرابری نسبت به سال گذشته، هفتاد هزار دانش‌آموز را آموزش خواهیم داد.

در این مراسم که معاون و نمایندگان اداره کل بهزیستی استان، پلیس راهور و کارشناسان سلامت، تندرستی و مراقبین سلامت نواحی چهارگانه شیراز نیز حضور داشتند، از پوستر این طرح رونمایی و به دانش‌آموزان نیز کارت همیار پلیس نوجوان اهدا و همچنین بخشی از آموزش‌ها نیز ارائه شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان