کد خبر: ۱۶۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز:

برداشت طلای سرخ در شهرستان نی‌ریز آغاز‌ شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: برداشت زعفران از یک‌صد هکتارزمین‌های زراعی شهرستان نی‌ریز آغاز شده‌است و تا اواخر آذرماه ادامه‌دارد.

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از روابط‌عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز، علیرضا بصیری مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان، از برداشت زعفران در نی‌ریز خبر داد و گفت: عمده زعفران شهرستان در بخش پشت کوه (مشکان و ده چاه) تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه متوسط برداشت این محصول در شرایط عادی پنج کیلوگرم در هر هکتار است؛ افزود: امسال نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری داشته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰۰ کیلوگرم زعفران برداشت شود.
 
بصیری اظهار کرد: بازده اقتصادی گُل‌دهی زعفران از سال سوم کشت پیاز آن شروع می‌شود و برای پنج تا هفت سال متوالی ادامه دارد.
 
 مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز مدت‌زمان برداشت زعفران را حدود ۲۵ روز اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر نبود صنایع بسته‌بندی و تسهیلات ازجمله مشکلات زعفران‌کاران است.
 این مقام مسئول ابراز کرد: زعفران به دلیل طعم، بو و رنگ زرد خاصی که دارد در صنعت غذا، شیرینی‌پزی، داروسازی و دیگر صنایع کاربرد دارد.
 
 وی در پایان عنوان کرد: کُلاله مهم‌ترین قسمت گل زعفران است که از بخش‌های مختلف «نگین»، «سَرگل»، «پوشال» و «دسته» تشکیل شده است و مرغوب‌ترین زعفران از «نگین» کلاله به دست می‌آید که سرخ‌ترین بخش آن است.


انتهای پیام/
 


نظرات بینندگان