کد خبر: ۱۶۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲

پیام آزاده فلسطینی برای مقاومت و غزه

اسیر فلسطینی آزادشده بر حمایت خود و سایر اسرای زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از مقاومت و غزه تاکید کرد و گفت: تنها پیام اسرا، پیام آزادی است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، «رغد نشأت صلاح الفنی»، اسیر آزاد شده فلسطینی درباره نحوه و مدت بازداشت خود گفت: من اهل شهر طولکرم و ۲۵ساله هستم که به مدت یک سال و یک ماه بدون وجود هیچ‌گونه اتهام مشخصی و با این ادعا که پرونده محرمانه است، تحت بازداشت اداری بودم و من نتوانستم از علت آن مطلع شوم.

وی توضیح داد: من در زندان الدامون بازداشت بودم. الدامون زندان ویژه زنان است. در مرحله نخست بازجویی من در زندان الشارون بودم. در آنجا حشرات موذی بسیاری از جمله سوسک و نیز موش‌های زیادی بود. مشکلات بهداشتی بسیار زیادی بود که روی ما تأثیر گذاشت. همچنین در مقطعی وسایل خصوصی ما مصادره شد.

رغد الفنی درباره نحوه سپری‌شدن دوره محکومیت خود در زندان گفت: روزهای بسیار سختی بود؛ اولاً از نظر محدودکردن آزادی که از دوره انزوا آغاز شد و امور در یک‌زمان مشخص به انتخاب زندان‌بان انجام می‌شد و دیگر آزادی انتخابی وجود نداشت.

پیام آزاده فلسطینی برای مقاومت و غزه

وی درباره رفتار اشغالگران به‌ویژه بعد از عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر تصریح کرد: رفتار اشغالگران با اسرایی که با خون خود در دوره‌های گذشته دستاوردهایی را رقم زده بودند متفاوت بود. بعد از هفتم اکتبر اشغالگران امتیازاتی را که با مقاومت حاصل شده بود سلب کردند. آن‌ها حق هواخوری و استراحت را سلب کردند.

 همه دستگاه‌های برقی جهت ارتباط با دنیای بیرون از زندان همچون تلویزیون، رادیو و تلفن، حتی کتب و کاغذها و لباس‌ها را نیز جمع‌آوری و خارج کردند؛ به‌طوری‌که در زندان تنها تختی مانده و فاقد هرگونه وسایل و مایحتاج زندگی بود. همچنین در این دوره اتاق‌ها بسیار شلوغ شد به‌طوری‌که اتاقی که ظرفیت پنج نفر را داست، اکنون ۱۰ نفر را در خود جای‌داده بود.


انتهای پیام/
منبع: ایسنا
برچسب ها: فلسطین ، مقاومت ، غزه ، شیرازه
نظرات بینندگان