کد خبر: ۱۶۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس اعلام کرد:

بازداشت یک مرد هنگام فروختن گنج در شیراز

پلیس استان فارس نسبت به کلاهبرداری با ترفند فروش سکه و اشیای عتیقه و تبعات ناگوار آن به مردم هشدار داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فارس، حمید افرامن، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از بازداشت یک مرد هنگام فروختن گنج در شیراز خبر داد و گفت: به‌تازگی افرادی سودجو و کلاهبردار با ترفند فریب و توسل به‌دروغ از آنها درخواست می‌کنند در فروش سکه تاریخی یا اشیای عتیقه با آنها همکاری کنند.

افرامن گفت: با وجود برخورد متعدد پلیس با این موضوع و دستگیری کلاهبرداران بسیاری در این زمینه، اما به دلیل زودباوری مردم و پرسود بودن این مقوله برای کلاهبرداران همچنان شاهد تداوم این نوع کلاهبرداری هستیم. این کلاهبرداران تظاهر می‌کنند فردی کم‌سواد هستند که سکه و اشیای عتیقه پیدا کرده‌اند و می‌خواهند بفروشند.

شهروندان باید مراقب باشند که این افراد به‌صورت باندی اقدام کرده و بیشتر در نقاط ناشناس، خارج از دسترس و بیرون از شهر با قربانی قرار می‌گذارند و ممکن است در صورت فریب فرد و کشاندن وی به محل قرار، برای رسیدن به خواسته شوم خود به اقدامات خشونت‌آمیز از جمله ضرب و شتم، سرقت به عنف و حتی قتل متوسل شوند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه برابر قانون خریدوفروش اشیای عتیقه اصلی و تقلبی جرم است، از شهروندان درخواست کرد در صورت دریافت پیام یا تماس تلفنی از سوی فرد یا افراد ناشناس و درخواست همکاری برای فروش سکه تاریخی یا عتیقه مطمئن باشند که این موضوع صددرصد غیرواقعی بوده و فرد قصد فریب و کلاهبرداری از آنها را دارد. مردم تحت هیچ شرایطی به تماس‌ها یا پیامک‌های افراد ناشناس توجهی نکرده و در صورت مواجه‌شدن با این مسئله بلافاصله شماره‌تلفن فرد را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند تا شاهد کلاهبرداری افراد سودجو نباشیم.

انتهای پیام/



نظرات بینندگان