کد خبر: ۱۶۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۱ - ۱۶ آذر ۱۴۰۲
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس در گفتگو با "شیرازه":

دانشجو پرچم‌دار علم است

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: دانشجو همچنان که پرچم‌دار علم است، پیشران جامعه نیز هست و ترکیب این دو مورد باعث ایجاد نقش بی‌بدیل دانشجو در جامعه می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سعید یوسفی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه در خصوص روز دانشجو با اشاره به کلام شهید بهشتی مبنی بر اینکه دانشجو مؤذن جامعه است، گفت: دانشجو چشم بیدار جامعه است و باتوجه‌به اشرافیتش در جامعه به‌نوعی در قبال آن حساس است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر موفقیت در گرو قله‌های علم است، بیان کرد: دانشجو همچنان که پرچم‌دار علم است، پیشران جامعه نیز هست و ترکیب این دو مورد باعث ایجاد نقش بی‌بدیل دانشجو در جامعه می‌شود که تقریباً به هیچ یک از اقشار جامعه نسبت داد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس به اهمیت نقش دانشجو در جامعه پرداخت و بیان کرد: مسئولان نباید نسبت به دیدگاهی دانشجو بی‌تفاوت باشند چرا که شناخت آنها در جامعه نسبت دیگر اقشار در موارد مختلف بیشتر است و به نظر با تعامل سئولان با دانشجویان خوش‌فکر و سلیقه می‌توان برخی از چالش‌ها را برطرف کرد.

یوسفی گفت: فضای دانشگاه تنها جایی است که آزاده می‌توان مطالب را عنوان کرد؛ زیرا دانشگاه در هر زمینه‌ای دانشجوی متخصص خود را پرورش می‌دهد؛ اما دانشجو باید باتوجه‌به فضای مهیا شده یا اقتضا شرایط زمان و مکان به‌نقد و یا آزادی بیان بپردازد.

این مقام مسئول گفت: متأسفانه امروزه برخی‌ها آزادی بیان را یک‌طرفه معنا می‌کنند و این اصلاً زیبنده دانشگاه نیست و باید فضایی ایجاد کنیم که تضارب آرا در دانشگاه شکل بگیرد تا مسیر روبه‌رشد را در همه حوزه‌ها تعریف کنیم .

دانشجو پرچم‌دار علم است

وی در پایان افزود: همه حرکت‌های عمومی جامعه از مسیر دانشگاه اتفاق می‌افتد که این نشان از بالندگی فضای دانشگاه دارد و یک نشان هم بنام آزادی بیان دارد که در آینده بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان