کد خبر: ۱۶۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی واحد فارس خبر داد:

پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی واحد فارس از آغاز ثبت‌نام و پذیرش دانشجو برای دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در ۱۷ مرکز آموزش علمی‌کاربردی استان و در ۱۸۲ کد رشته محل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل ازروابط‌عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس، شاهرخ جم رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی فارس گفت: آغاز پذیرش دانشجو در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته برای نیم‌سال دوم تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در چهار گروه صنعت، هنر کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی است.


وی گفت: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی فارس در دوره‌های کاردانی حرفه‌ای، کاردانی فنی، ترمی نظام آموزش مهارتی در ۷۹ کد رشته محل تحصیلی با هر نوع دیپلم در هر رشته بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد.


جم با یادآوری اینکه ثبت‌نام داوطلبان دوره‌های کاردانی از ۱۶ و دوره‌های کارشناسی ناپیوسته از ۱۴ بهمن‌ماه سال جاری شروع شده است، گفت: ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی الکترونیکی انجام می‌شود و داوطلبان می‌توانند حداکثر ۲۰ کد رشته محل را از دفترچه ثبت‌نام انتخاب کنند.


رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی فارس با اشاره به اینکه رشته‌های در نظر گرفته شده برای این دوره‌ها باتوجه‌به تغییرات کیفی و استانداردسازی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، متناسب با نیاز روز جامعه تعریف شده است، گفت: گزینش دانشجو در هر یک از کد رشته محل‌های تحصیلی مقطع کاردانی بر اساس معدل کل مندرج در گواهینامه معتبر دیپلم، نوع مدرک، نوع دیپلم و سهمیه‌های آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، بومی بودن بر اساس ضوابط دانشگاه جامع علمی‌کاربردی و مصوبات مربوط انجام می‌شود.

پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی


 جم در ادامه گفت: در پذیرش بهمن‌ماه سال جاری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی فارس با رویکرد تعهد اشتغال دانشجویان توسط واحدهای متقاضی اجرای دوره در حین یا پس از فراغت از تحصیل و باتوجه‌به سیاست‌های اشتغال استان، به‌منظور پاسخگویی به نیاز نیروی انسانی متخصص در بخش‌های مختلف استان، اقدام به ایجاد ۱۵۳ نفر ظرفیت تعهد اشتغال مجموعاً در ۸ کد رشته محل در مقطع کاردانی و ۷ کد رشته محل در مقطع کارشناسی ناپیوسته در دو مرکز آموزش علمی‌کاربردی استان نموده است.


رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی فارس از علاقه‌مندان خواست برای کسب اطلاعات بیشتر، به سایت این دانشگاه به نشانی fa.uast.ac.ir مراجعه کنند.


انتهای خبر/

نظرات بینندگان