کد خبر: ۱۶۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۶ آذر ۱۴۰۲
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس خبر داد:

رتبه نخست هلال احمر فارس در جذب داوطلب در کشور

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: ۱۷۵ هزار داوطلب طی دو سال گذشته به این جمعیت پیوسته‌اند که در جذب داوطلب هم این استان رتبه اول کشور را کسب کرده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس با بیان اینکه ۲۰۴ هزار عضو داوطلب در جمعیت هلال‌احمر فارس در بخش‌های مختلف امداد و نجات، جوانان و امور داوطلبان مشغول به فعالیت هستند، گفت: ۱۷۵ هزار داوطلب طی دو سال گذشته به این جمعیت پیوسته‌اند که در جذب داوطلب هم این استان رتبه اول کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۸۰ خانه هلال در استان تأکید کرد:از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۵۷۵ مورد حادثه رخ‌داده که توسط ۷۳ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات رسیدگی و از این تعداد ۹۵۰ مورد حوادث جاده‌ای بوده که منجر به انتقال ۵۹۴ نفر از آن‌ها به مراکز درمانی شده و از بین رسیدگی به ۲۵۴ حادثه کوهستانی هم ۸۹ مصدوم توسط امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر فارس نجات یافتند.

 درویش با بیان اینکه مراکز پاسخگویی و امدادرسانی به همه حوادث استان فارس رتبه یک کشوری را کسب کرده است گفت: در ۳۴ شعبه شهرستانی هلال‌احمر در فارس ۲۶۰ هزار و ۸۸۸ نفر از آموزش‌های امدادی جمعیت بهره‌مند شدند و این نشانگر اهمیت آموزش در این نهاد است.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی داوطلبان هلال‌احمر به ۱۵۰ هزار و ۶۰۰ نفر در قالب طرح‌های مختلف مددجویی، درمانی، بهداشتی و حمایتی خدمت‌رسانی گفت: ارزش تقریبی این حمایت‌ها ۴۲۰ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/



نظرات بینندگان