کد خبر: ۱۶۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲

۲۷ درصد رتبه‌های ملی خوارزمی به دانش‌آموزان فارس رسید

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:در نهمین دوره جشنواره خوارزمی و در مرحله کشوری ۲۷ درصد از رتبه های برگزیده مربوط به دانش آموزان استان فارس است لذا مدیران و سایر دست اندرکاران مدارس مذکور مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس در چهل و یکمین جلسه کمیته راهبردی کیفیت‌بخشی به آموزش کارگروه توسعه مدیریت با موضوع دستاوردهای نهمین دوره جشنواره خوارزمی، کیفیت‌بخشی به مدارس غیردولتی و کیفیت‌بخشی به مدارس شاهد، اظهار کرد: باتوجه‌به اهمیت موضوع کیفیت‌بخشی، حضوری برخی سرگروه‌های آموزشی در نشست کیفیت‌بخشی آموزشی ضروری است؛ لذا زمینه حضور آنها باید فراهم شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس، تصریح کرد: در نهمین دوره جشنواره خوارزمی و در مرحله کشوری ۲۷ درصد از رتبه‌های برگزیده مربوط به دانش‌آموزان استان فارس است؛ لذا مدیران و سایر دست‌اندرکاران مدارس مذکور مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مأموریت شورای هماهنگی اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی که اخیراً راه‌اندازی شده است انتقال اطلاعات از دستاوردها به کف جامعه است.

عسکری خاطرنشان کرد: همه طرح‌ها و برنامه‌ها باید با محوریت دانش‌آموز اجرایی شود و همه برنامه‌ها از جمله جشنواره‌های مختلف به‌صورت زنجیره‌ای و پیوسته در مدارس اجرایی شود.

وی ادامه داد: ضروری است تمامی رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش فارس پیشنهادات خود را در خصوص پست‌های اداری به اداره کل ارائه دهند تا در کارگروه توسعه مطرح و تصمیمات لازمه اتخاذ شود.

عسکری اذعان کرد: در راستای آموزش مدیران طرح پراکنده از فضای مجازی استفاده شود و آموزش‌های لازمه ارائه شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش فارس، نیز با تشریح برنامه‌های هفته پژوهش، اظهار کرد: بر اساس مصوبات جلسه قبل طرح آمایش هنرستان‌های استان انجام و پس از احصا نیازها جهت ادامه فرایند به وزارتخانه ارسال شده است.

فرشید قاسمی افزود: در سال گذشته تعداد ۹۷ هزار نفرتیم در جشنواره خوارزمی مشارکت کردند؛ لذا ناظرینی برای این جشنواره انتخاب شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد یک هزار و ۴۷ نفرتیم در بخش غیرحضوری مورد داوری قرار گرفتند و در نهایت ۵۰ نفرتیم برگزیده و به مرحله کشوری معرفی شدند.

۲۷ درصد رتبه‌های ملی خوارزمی به دانش‌آموزان فارس رسید

قاسمی تصریح کرد: در نهمین دوره جشنواره خوارزمی و در مرحله کشوری در سال گذشته با تلاش‌های صورت‌گرفته، دانش‌آموزان استان توانستند در مرحله کشوری ۲۷ درصد از رتبه‌های برگزیده را کسب کنند.

وی ادامه داد: مدرسه محوری اولین اصل جشنواره نوجوان خوارزمی است و این جشنواره با محورهای سیزده‌گانه برگزار می‌شود و در سال گذشته در پنج محور دانش‌آموزان فارس، رتبه اول کشوری را کسب کردند.


انتهای پیام/
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان