کد خبر: ۱۶۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
امام‌جمعه شیراز تأکید کرد:

نقش آموزش و پرورش در تحقق پیام نوروزی رهبری

امام‌جمعه شیراز با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: آموزش و پرورش در تحقق این پیام نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام‌جمعه شیراز در دیدار نوروزی مدیرکل و جمعی از مسئولان اداره کل و نواحی آموزش و پرورش شهر شیراز با وی گفت: امروزه دانش‌آموزان ما در سطح مهارت‌آموزی وضعیت خوبی ندارند و حتی برخی مهارت‌ها هم که به‌صورت سنتی وجود داشت رو به فراموشی می‌رود.


وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم تولید را بالا ببریم، بدون مهارت‌آموزی امکان‌پذیر نیست گفت: باید در آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌هایی که مهارت‌آموزی را انجام می‌دهند، فعالیت و برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد.


آیت‌الله دژکام همچنین به سند تحول دولت مردمی سیزدهم اشاره کرد و گفت در این سند به مسئله مردمی‌سازی، مهارت‌آموزی و تولید اشارات خوبی شده است.

نقش آموزش و پرورش در تحقق پیام نوروزی رهبری


مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: راه تحقق فرمایش رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم در آموزش و پرورش از طریق گسترش و توسعه کمّی و کیفی هنرستان‌ها انجام‌پذیر است.


فرشید قاسمی گفت: امروزه خانواده‌ها به مهارت‌آموزی در هنرستان‌ها اعتماد دارند و ما شاهد این هستیم که فرزندانشان که دارای رتبه و نمرات بالایی هستند را به هنرستان‌ها روانه می‌کنند.


مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: متأسفانه ظرفیت هنرستان‌ها در استان و شهر شیراز پاسخگوی تقاضای دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ندارند.


وی از امام‌جمعه شیراز درخواست کرد تا در خصوص نهضت ساخت هنرستان و تجهیز آنها و خصوصاً استفاده از ظرفیت خیرین در این خصوص عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان