کد خبر: ۱۶۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس:

۱۳درصد از استان فارس هنوز گازرسانی نشده است

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: هم اکنون حدود ۸۷ درصد از روستاها و شهرستان‌های استان فارس از نعمت گاز برخوردارند و تلاش می‌شود تا تمامی روستاها و شهرستان‌های استان را به چرخه توزیع گاز وارد کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، توزیع گاز در فصول سرد سال و همچنین گسترش شبکه گازرسانی به‌ویژه در مناطق روستایی همواره از دغدغه‌ها و مطالبات اصلی مردم بوده است.

علی‌اکبر میدانشاهی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در این باره گفت: توزیع گسترده شبکه گازرسانی به هم استانی‌ها از الویت های اولیه دولت است و تلاش ما هم بر این است تا تمام هم استانی‌های مشمول دریافت گاز از این نعمت برخوردار شوند.

وی افزود: از ۱۲۴ شهرستان استان فارس، ۱۲۱ شهر از گاز برخوردار هستند، همچنین از ۲ هزار و ۵۰۸ روستای استان تعداد ۲ هزار و ۴۴۰ روستا در چرخه توزیع گاز قرار دارند.

میدانشاهی گفت: باتوجه‌به افزایش جمعیت کلان‌شهر شیراز و گسترش حومه آن باید گفت که تمامی روستاهای پیرامونی شیراز که مشمول دریافت گاز هستند از این نعمت برخوردارند.

۱۳درصد از استان فارس هنوز گازرسانی نشده است

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس ادامه داد: همچنین پروژه گازرسانی به ۱۰ روستا واقع در دهستان کوهمره سرخی در بخش ارژن در دست اجرا است، تا هرچه سریع‌تر هم استانی‌های ساکن در این بخش نیز از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی گفت: رعایت نکات ایمنی و همچنین بهینه‌سازی مصرف از جمله مسائل دارای اهمیت است که در پاییز و زمستان باتوجه‌به افزایش مصرف گاز اهمیت آن چندبرابر می‌شود.

میدانشاهی اظهار داشت: در خصوص بهینه‌سازی مصرف گاز و همچنین رعایت نکات ایمنی با نهادهایی همچون آتش‌نشانی، شهرداری، نظام‌مهندسی و صداوسیمای مرکز استان هماهنگی‌ها و همکاری‌هایی صورت پذیرفته است که از جمله آن می‌توان به برنامه‌ریزی و اجرای کمپین تبلیغاتی گسترده در راستای مصرف ایمن و بهینه گاز، ارسال پیامک برای هم استانی‌ها، ساخت محتوای آموزشی و... اشاره کرد.

وی گفت: همچنین در راستای بهینه‌سازی مصرف ایمن گاز در استان تعداد ۲ هزار و ۹۴۹ واحد موتورخانه به همت شرکت گاز استان فارس به‌صورت رایگان بهینه‌سازی‌شده است که تأثیر بسزایی در فرایند توزیع گاز داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در پایان گفت: باتوجه‌به ورود به فصول سرد سال از هم استانی‌ها خواهشمندیم تا با مصرف بهینه به حفظ منابع کشور کمک کنند و همچنین با رعایت نکات ایمنی از خود و خانواده‌هایشان مراقبت نمایند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان