کد خبر: ۱۶۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۲ دی ۱۴۰۲
شهردار شیراز تاکید کرد:

حمل‌ونقل از حوزه‌های تأثیرگذار در رضایتمندی شهروندان

شهردار شیراز گفت: امروز رضایت‌مندی مردم از مسئولین شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز بسیار حائز اهمیت است و یکی از حوزه‌های بسیار تأثیرگذار که می‌تواند رضایتمندی مردم را ایفا می‌کند بخش حمل‌ونقل است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن ابراز توفیق حضور در بازدیدهای نظارتی اظهار کرد: در نهمین بازدید در ادامه بازدیدهایی که از مناطق و دیگر حوزه‌های شهرداری به‌اتفاق جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معاونین و مدیران ستادی انجام می‌شود، در خدمت سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز بودیم.

سید ابراهیم حسینی افزود: در این دیدار، بازدیدهای نظارتی‌مان انجام و فرصت تبریک و خداقوت به کارکنان و فعالان این حوزه نیز فراهم شد. 

وی ضمن ابراز خوشحالی از کسب رتبه برتر و پیشرو شهرداری شیراز در حوزه حمل‌ونقل گفت: اخبار رسیده دراین‌خصوص، بسیار مثبت و مسرت‌بخش بود و ما نیز به سهم خود این موفقیت را خدمت خانواده بزرگ شهرداری تبریک گفته و از زحمات کارکنان و فعالان این حوزه تشکر می‌کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: در جلسه کارشناسی در این سازمان، جزئیات برخی مسائل مطرح شد و پیگیری برخی از کارها که باید از طریق مجاری شورا و شهرداری اتفاق بیفتد، بیان شد.

این مقام مسئول افزود: دایره این بازدیدها و گفتگوهای متقابل هر چه‌قدر توسعه می‌یابد، روزبه‌روز رضایت‌بخش‌تر است.

حسینی ضمن بیان گزارش‌دهی و جمع‌بندی منظم سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه در این جلسه، اخبار خوبی از افتتاح‌ها، آغاز به کارها، کلنگ‌زنی‌ها و برنامه‌های متنوع دیگر داده شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان اظهار امیدواری کرد: این خبرهای خوب در سایر بخش‌های شهرداری هم اتفاق بیفتد و با افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان، فهیم، شریف و متدین شهر شیراز رضایت‌مندی بیش‌ازپیش آن‌ها را فراهم کنیم.

محمدحسن اسدی شهردار شیراز در بازدید از سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری اظهار کرد: حوزه حمل‌ونقل و ترافیک حوزه بسیار گسترده است که حمل‌ونقل اتوبوس‌رانی، تاکسیرانی، حمل‌ونقل ریلی و مجموعه پایانه‌ها زیر نظر این حوزه هستند.

وی افزود: امروز رضایت‌مندی مردم از مسئولین شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز بسیار حائز اهمیت است و یکی از حوزه‌های بسیار تأثیرگذار که می‌تواند رضایتمندی مردم را ایفا می‌کند بخش حمل‌ونقل است. 

شهردار شیراز کرد: طبق گزارشی که از سوی رئیس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز ارائه شد، اقدامات خیلی خوبی در نوسازی هزار دستگاه تاکسی صورت گرفت که قسمت زیادی از آن وارد حمل‌ونقل درون‌شهری شده و بخش باقی‌مانده آن در ماه‌های آینده وارد بخش حمل‌ونقل درون‌شهری می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه برای تأمین اتوبوس برقی، ون و میدل باس و سایر وسایل موردنیاز اقدامات خوبی در حال انجام است، تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل ریلی هم اقدامات خوبی انجام شده و امروز شهرداری کلان‌شهر شیراز به‌صورت هم‌زمان در حال اجرای عملیات ۳ خط مترو است. 

حمل‌ونقل از حوزه‌های بسیار تأثیرگذار در رضایتمندی شهروندان است

وی با تأکید بر اینکه مشکلات موجود، کار را برای شهرداری‌ها بسیار سخت کرده است، افزود: با وجود این رضایتمندی نسبی که در حوزه حمل‌ونقل ترافیک وجود دارد، اما ما نباید به این بسنده کنیم و در راستای ارتقای رضایتمندی مردم بیش از گذشته تلاش کنیم تا موجب رضایتمندی بیشتر مردم بشود. 

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران حوزه حمل‌ونقل مسافر گفت: طی بازدیدهای دوره‌ای که توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز از حوزه‌های ستادی انجام می‌گیرد، امروز مفتخر بودیم که در خدمت همکاران محترممان در سازمان حمل‌ونقل مسافر ذیل معاونت حمل‌ونقل ترافیک باشیم.

مصطفی کیانی رحیمی افزود: در این بازدید، ضمن دیدار و عرض خداقوت به همکارانمان و تبریک به مناسبت هفته حمل‌ونقل از زحمات عوامل اجرایی این سازمان، تشکر و قدردانی شد.
رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز عنوان کرد: طی یک سال گذشته به جهت زحمات خانواده بزرگ حمل‌ونقل و با یک مدیریت منسجم و درهم‌آمیخته، شهرداری شیراز توانست به‌عنوان شهرداری پیشرو در حوزه حمل‌ونقل معرفی و مفتخر به دریافت تندیس بهترین حوزه حمل‌ونقل در کشور شود.

نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز موفقیت را برگ زرین و افتخاری بزرگ و در تراز این کلان‌شهر برای همه همشهریان در شهر شیراز، شهر سومین حرم اهل‌بیت (ع) دانست و گفت: این درخشش و این موفقیت در کشور، مرهون سیاست‌گذاری، مدیریت، خلاقیت و اهتمامی است که مجموعه همکاران در حوزه مدیریت شهری و تعاملی است که مستقیماً عوامل اجرایی با مردم داشته‌اند.

کیانی رحیمی بیان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق این عزیزان در حوزه حمل‌ونقل، شاهد تحقق و پیشرفت اتفاقات و خدمات نوین در حوزه هوشمندسازی؛ نظیر خدمات، بی ام اس، تی‌ام اس و حوزه‌های توسعه‌ای نظیر نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی از جمله انبوه بر، خردبر و ریلی و نظایر این‌ها بوده‌ایم. 

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر همچنین از ورود خودروهای ون جدید به ناوگان حمل‌ونقل برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه معلولین و توان‌خواهان خبر داد و گفت: با حمایت مدیریت شهری، خودروهای جدید دیگر به شبکه خدمات‌رسان ویژه توان‌خواهان افزوده شده است. 

وی اظهار امیدواری کرد: حلاوت این اتفاقات و این خدمات به کام مردمان شریف شیراز و همشهریان عزیز خوش بنشیند و شاهد افزایش رضایتمندی همشهریان عزیزمان از این خدمات ارائه شده باشیم.

 رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید، ضمن گرامیداشت هفته حمل‌ونقل و تبریک این هفته به همه همکاران فعال در این حوزه عنوان کرد: در نهمین بازدید از مجموعه بازدیدهای نظارتی مدیریت شهری از مناطق یازده‌گانه و دیگر سازمان‌ها و دوایر این کلان‌شهر، امروز در خدمت سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز بودیم.

سیده مریم حسینی افزود: در این بازدید، ضمن آشنایی با فعالیت همکارانمان در این حوزه و شنیدن گزارش عملکرد سازمان، بحث‌هایی نیز در خصوص روند پیشرفت پروژه‌ها، برنامه‌ها و موانع و چالش‌های موجود ردوبدل شد. 

وی افزود: باوجود نقص و معایبی که بعضاً شهروندان در این حوزه مشاهده می‌کنند، حجم بالای کار در این مجموعه، نشان‌دهنده آن است که شهر شیراز با پیشرفت روزافزونی که دارد قطعاً نیاز به یک حمل‌ونقل سریع، موفق و به‌روز دارد. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: تلاش همکاران در این مجموعه، بیانگر آن است که کلان‌شهر شیراز به‌زودی به این سطح از پیشرفت خواهد رسید.

در این دیدار رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز به اهم اقدامات انجام شده در خصوص نوسازی ناوگان حمل‌ونقل مسافر از جمله نوسازی ۵۲ دستگاه اتوبوس شهری، خریداری ۴۵ دستگاه خودرو ون و نوسازی ۱۳۳۰ دستگاه تاکسی با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد.

پیمان باباخانی افزود: تا پایان شهریورماه امسال تعداد ۱۶۰۰ دستگاه تاکسی در کشور نوسازی شد که از این تعداد یک هزار دستگاه به شیراز تخصیص‌داده‌شده و این اقدام گام مؤثری در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل است که با و حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در تلاش هستیم تا پایان سال ۱۴۰۴ نسبت به نوسازی تعداد پنج هزار دستگاه تاکسی اقدام کنیم.

وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه پایانه‌های مسافربری شیراز تصریح کرد: گام بسیار ارزشمندی در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و همچنین احیای فضای سبز و زیباسازی محوطه پایانه‌های برون‌شهری برداشته شده و ساماندهی پایانه‌های مسافربری شیراز چه از نظر فضای محیطی و چه از نظر ارتقای سطح کیفی خدمات در سطح گسترده در دستور کار سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز در ادامه از خرید ۵ دستگاه خودرو ون ویژه توان‌خواهان و معلولین خبر داد و اظهار کرد: پس از تجهیز و مناسب‌سازی، خودروهای خریداری شده به سامانه خدمات به این عزیزان اضافه می‌شود و تعداد ۵ دستگاه خودروی دیگر نیز در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است. 

باباخانی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۵ دستگاه خودرو ون در سطح شهر شیراز به توان‌خواهان و معلولین گران‌قدر خدمات سفر ارائه می‌شود. 

در این بازدید از قسمت‌های مختلف اداری، مانیتورینگ و تعمیرگاهی سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر بازدید به عمل آمد.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان