کد خبر: ۱۶۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۵ دی ۱۴۰۲

دستگیری کلاهبردار ۲هزار میلیاردی

فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری ۲ برادر کلاهبردار با شگرد فروش خودروهای لوکس از شهروندان شهرستان کوه‌چنار استان فارس خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: در پی ارجاع چند فقره پرونده به پلیس شهرستان کوه‌چنار با مضمون اینکه فردی کلاهبردار با سو استفاده از اعتماد کاربران، اقدام به کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی از شاکیان کرده و توانسته این مبلغ را با عنوان ثبت‌نام بابت خرید خودروهای لوکس زیر قیمت بازار اخذ کند.

وی افزود: مأموران انتظامی در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شکات مطلع شدند که کلاهبردارن پس از تأسیس و ایجاد نمایشگاه خودرو در یکی از روستاهای کوه‌چنار اعتماد مالباختگان را با مطرح کردن قیمت اغوا کننده جلب و سپس اقدام به ثبت نام خودرو برای آنان می‌نمودند ولی پس از چند ماه به بهانه‌های مختلف هیچ خودرویی به آنان واگذار نمی‌کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی و شگردهای خاص پلیسی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر کلاهبردار که برادر هم بودند را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

حبیبی با بیان اینکه متهمین پس از اقرار به کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی از شهروندان، پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، اضافه کرد: شهروندان هنگام مراجعه به سایت‌های آگهی محور و همچنین نمایشگاه‌های خودرو به تبلیغات فریبانه برخی از افراد (کلاهبرداران) اعتماد نکنند.

وی تاکید کرد: اعتماد بی جا به افراد بدون داشتن شناخت کافی و تحت‌تأثیر قرار گرفتن تبلیغات اغواکننده آنها، نا آشنایی با روال قانونی خرید و فروش کالا از طریق سایت‌های مجازی و همچنین مراجعه حضوری به نمایشگاه‌ها از جمله دلایل به دام افتادن افراد است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان