کد خبر: ۱۶۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۱۰ دی ۱۴۰۲
ادعاهای واهی طرف‌داران حقوق بشر؛

از حقوق بی‌بشر تا ترورهای جاهلانه

آمریکا و سردمداران مدعی حقوق بشر در حالی دم از نقض قانون سازمان ملل و حقوق بشر می‌زنند که با مروری کوتاه بر جنایات آنان، می‌توان به خوبی به این نکته پی برد که ۲۵ هزار شهید ترور، قتل عام مردم مظلوم فلسطین، به شهادت رساندن دانشمندان و سیاستمدران و اندشمندان ایرانی و غیر ایرانی واهی بودن ادعای آنها را نمایان می‌سازد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، آمریکا اگرچه همواره تلاش کرده تا در مجامع و نهادهای بین‌المللی به‌عنوان دولتی طرفدار و پیشرو در حوزه حقوق بشر به‌نظر برسد، اما در اصل این کشور یکی از ضعیف‌ترین پیشینه‌ها و ساختارهای حقوق بشری را داراست و گواه این ادعا تعداد ترورهایی است که در طول سالیان گذشته تا کنون انجام داده است.

ترورهایی که اگر‌چه اغلب به سرانجام رسیدند و به گفته رهبران آمریکایی و اسرائیلی موفقت‌هایی را برایشان به همراه داشته؛ اما چهره خبیث این دو ناقض اصلی حقوص بشر را بیش از قبل به مردم دنیا نمایان کرد.

سابقه سازمان‌های تروریستی نشان می‌دهد كه آنها تروریسم را برای رسیدن به مقاصد و استراتژی‌های خود به كار می برند و چون از راهكاری دیگر نتیجه نمی‌گیرند به خشونت ترور روی می‌آوردند.

مستندات حکایت بر این دارد که سازمان جاسوسی آمریكا و اسرائیل در جنگ سرد و در دهه‌های پس از آن، روش ترور را برای ترساندن مردم و ایجاد تهدید در بین كشورهای مستقل به كار گرفتند و آن را هنوز عملی كاربردی برای ایجاد وحشت در بین مردم می‌دانند.در این راه حتی برخی از دانشمندان آزاداندیش جهان را كه وابسته به شرق یا غرب نبودند را ترور کردند.

ترورهای هدفمند

 در ادامه مروری کوتاه بر ترورهایی می‌کنیم که در سالیان قبل تا کنون نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز انجام شده است.

«سمیرا موسی یک دانشمند اتمی مصری که در سال ۱۹۵۲ در کالیفرنیا آمریکا بر اثر حادثه رانندگی به طرز مشکی درگذشت، گروهی از رسانه‌ها، اسرائیل و آمریکا را متهم به انجام ترور وی دانستند.

«سمیر نجیب» دانشمند هسته‌ای مصری، در سال ۱۹۶۷ بر اثر تصادف رانندگی در دیترویت آمریکا کشته شد و رسانه‌های ایرانی باور دارند این شخص توسط اسرائیل به قتل رسیده است.

اسرائیل عامل قتل دانشمند علوم ارتباطات مصری به نام «سعید بدیر »در سال ۱۹۸۰ هم بوده است همچنین این رژیم وحشی و کودک‌کش، در سال ۱۹۸۰ موفق شد تا «یحیی المشد» یکی از برجسته‌ترین دانشمندان اتمی مصر را که در طرح اتمی عراق فعالیت داشت در هتل مریدیان پاریس ترور کند.

اسرائیل به ترور چند دانشمند هسته‌ای ایران از جمله اردشیر حسین‌پور، مسعود علی محمدی، مجید شهریاری، فریدون عباسی، مصطفی احمدی روشن و محسن فخری زاده نیز متهم است. مقامات رسمی آمریکا تایید کرده‌اند که سازمان مجاهدین خلق ایران تحت حمایت اسرائیل این ترورها را انجام داده است.

از حقوق بی‌بشر تا ترورهای جاهلانه

چند منبع اروپایی دست داشتن موسی در این ترورها را تایید کرده‌اند از جمله روزنامه انگلیسی زبان «ایندیپندنت» در مقاله‌ای تحت عنوان «کشنده‌ترین ترور کنندگان جهان» از موساد با نام ماشین قاتل بی‌رحم اسرائیل نام برده است و با برشمردن ترورها، گفته که در همه این قتل‌ها امضای سرویس مخفی اسرائیل دیده می‌شود.از طرفی به دنبال ترور مصطفی احمدی روشن سخنگوی ارتش اسرائیل در این باره گفت: ما برای این قتل اشکی نمی‌ریزیم.

به نوشته «اورشلیم پست» روزنامه انگلیسی زبان در اسرائیل، فرمانده ارتش این رژیم غاصب روز قبل از این حمله گفته بود سال ۲۰۱۲ سالی بحرانی برای ایران خواهد بود و اتفاقاتی غیر طبیعی برای این کشور رخ خواهد داد.

مجله «اشپیگل» به نقل از یک مقام اطلاعاتی اسرائیل ترور داریوش رضایی‌نژاد را اولین اقدام جدی رئیس جدید موساد «تامیر پاردو» اعلام کرد و شبکه «ان بی سی» از ترور ۴ دانشمند هسته‌ای از سال ۲۰۰۷ نام برد و به نقل از یک مقام آمریکایی بدون فاش کردن هویت او نوشت: حملات علیه دست‌اندرکاران برنامه اتمی ایران توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق و با حمایت مالی آموزشی و تسلیحاتی سرویس اطلاعاتی اسرائیل انجام شده است این مقام آمریکایی گفته است که دولت آمریکا از عملیات ترور مطلع است اما نقشی در آن ندارد.

به دنبال پخش اعترافات «مجید جمالی فشی» در تلویزیون ایران، مجله «تایم» نوشت: وزارت اطلاعات ایران تیمی را که توسط موسی مجهز شده و آموزش دیده نابود کرده است مقامات اطلاعاتی غربی نیز تایید کردند که جزئیات اعتراف مجید جمالی در مورد ترور واقع شده در ژانویه ۲۰۱۰ که توسط موتور سیکلت بر روی دانشمند هسته‌ای ایران مسعود علی محمدی انجام شد صحیح بوده است؛ مقامات اطلاعاتی غربی، کشور ثالثی را عامل لو دادن این تیم اعلام کردند.

«رونن برگمن» روزنامه نگار نویسنده و تحلیلگر برجسته امور نظامی امنیتی اسرائیل و نویسنده ارشد امور امنیتی در «یدیعوت اخرونوت»  در کتاب «برخییز و اول او را بکش»، می‌نویسد: پس از آنکه «آریل شارون داگان» سیاستمدار اسرائیلی و یازدهمین نخست وزیر این کشور که از شخصیت‌های اثرگذار در بحران سوئز جنگ ۶ روزه و جنگ یوم کیپور بود را به عنوان ریاست موساد منتصب کرد، او را مسئول بر هم زدن برنامه هسته‌ای ایران قرار داد؛ چرا که از دید هر دوی آنها ایران یک تهدید جدی علیه اسرائیل محسوب می‌شد.

«داگان» برای به انجام رساندن این مهم به شیوه‌های مختلفی دست زد دشوارترین و البته کاراترین آنها به اعتقاد او ، شناسایی دانشمندان کلیدی در صنعت موشکی و هسته‌ای و سپس کشتن آنها بود.داگان ۱۵ تن از آنها را شناسایی کرد و از بین آنها ۶ نفر را حذف نمود و عملیات حذف، بیشتر اوقات در هنگام صبح که در حال رفتن به سر کار بودند، به وسیله بمب‌های سریع‌الانفجاری صورت می‌گرفت که توسط یک موتور سوار به خودروی آنها چسبانده می‌شد.

این عملیات‌ها و بسیاری دیگر از ترورها در سراسر دنیا توسط موساد کلید زده شده و در بعضی اوقات با همکاری ایالات متحده انجام می‌شدند که همگی موفقیت آمیز بودند.اسرائیل همچنین به ترور محسن فخری‌زاده متهم شد، یک مقام رسمی ارشد اسرائیل که سال‌ها مشغول ردگیری این دانشمند بود چند روز بعد از ترور وی در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز اعلام کرد جهان باید از اسرائیل به خاطر کشتن فخری زاده تشکر کند.وزیر انرژی اسرائیل نیز در پی این ترور اعلام کرد که ترور فخری زاده برای جهان مثبت است. نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پس از ترور محسن فخری زاده مقام وزارت دفاع ایران در پیامی ویدیویی گفت طی هفته اخیر کارهایی انجام دادم که نمی‌خواهم شما را از همه آنها مطلع کنم.

نکته پایانی:

همزمان با گسترش بیداری اسلامی در بین كشورهای جهان و گسترش حركت‌های ضد غربی در كشورهای آمریكای لاتین ،بلوك غرب برای ورود به این حركت‌ها اقدام به فتنه‌سازی و ترور كور از سوی عوامل خود در داخل كشورها كرد.

اندیشمندان و دانشمندان مسلمان و خداجوی جمهوری اسلامی ایران توسط عوامل آمریكایی در كشور ترور شدند و بزرگانی نظیر شهید بهشتی،شهید مطهری،شهید مفتح، سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و هزاران هزار دانشمند دیگر قربانی ترور كور دشمنان ایران شدند.

این روزها نیز آمریكا و اسرائیل به واسطه جاسوسان خود در آخرین اقدام ناجوانمردانه، سردار سید رضی موسوی یار دیرین و رفیق همراه سردار سلیمانی را در سوریه به شهادت رساندند تا به واسطه آن دل مردم ایران را خالی كند؛ اما یادشان رفته است كه انقلاب اسلامی ایران با خون شهدا مقاومتر می شود.

از حقوق بی‌بشر تا ترورهای جاهلانه

منبع: بخشی یادداشت سردبیر و بخشی برگرفته از مقالات متعدد معتبر

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان