کد خبر: ۱۶۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۲ - ۱۹ دی ۱۴۰۲
فرماندار شهرستان مرودشت در گفتگو با «شیرازه»:

نقش شهید سلیمانی در توسعه همه جانبه کشور و منطقه بی‌بدیل است

فرماندار مرودشت،گفت: توسعه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... تنها در بستر امنیت امکان‌پذیر است و در این راستا می‌توان نقش شهید سلیمانی را در توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور و منطقه بی‌بدیل دانست
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیل خبری «شیرازه»، سیزدهم دی‌ماه امسال چهارمین سالی است که سردار بزرگ‌دل‌ها شهید حاج‌قاسم سلیمانی دیگر بین ما نیست کسی که نه‌تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا نامش رفتارش و مکتبش ترویج یافت.

به همین بهانه پیرامون مکتب حاج‌قاسم و ویژگی‌های بارز این سردار بزرگ اسلام گفتگویی با اسماعیل خوشبخت فرماندار شهرستان مرودشت انجام داده‌ایم

وی در پاسخ به این سؤال که یکی از القاب حاج‌قاسم مرد میدان، بود به نظر شما چه چیزی باعث شد که در اذهان با این القاب او را بشناسند؟ گفت: سردار سلیمانی مرد میدان عمل بود آن هم سخت‌ترین میدان‌ها؛ وی پس از سال‌ها رشادت و تجربه‌اندوزی در میدان خطیر دفاع مقدس، لحظه‌ای از پا ننشست و این بار در میدان حساس دیگری شجاعانه حضور یافت و در خط مقدم دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی ایستادگی و مقاومت کرد.

خوشبخت با بیان اینکه امروزه پیروزی‌های جبهه مقاومت مرهون تلاش‌های وافر حاج‌قاسم است، عنوان کرد: تقویت جبهه مقاومت، تأثیرات بسیاری بر اوضاع، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی کشور دارد و بی‌شک اگر درایت، شجاعت، تجربه و روحیه جهادگری سردار سلیمانی نبود مهار داعش برای جبهه مقاومت بسیار دشوار می‌شد و خطر بزرگی منطقه و حتی کشور را تهدید می‌کرد؛ اما با مهار داعش نام سردار سلیمانی برای همیشه در تاریخ مقابله با تروریسم در جهان جاودانه شد.

نقش شهید سلیمانی در توسعه همه جانبه کشور و منطقه بی‌بدیل است

فرماندار مرودشت ادامه داد: توسعه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... تنها در بستر امنیت امکان‌پذیر است و در این راستا می‌توان نقش شهید سلیمانی را در توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور و منطقه بی‌بدیل دانست

عالی‌ترین نماینده دولت در مرودشت اخلاق‌مداری را یکی از بارزترین ویژگی‌های این سردار بزرگ برشمرد و افزود: سردار سلیمانی در کنار آنکه نابغه‌ای بی‌مانند در میدان جهاد و مبارزه، در عرصه اخلاق نیز الگو و نمونه بود. مکتب حاج‌قاسم متکی بر اخلاق و صفات بارز اخلاقی و انسانی است و این ویژگی را در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص سردار دل‌ها نیز می‌بینیم که معظم له، صدق و اخلاص را ویژگی بارز و مهم این شهید بزرگوار برشمردند. در واقع سیره سردار سلیمانی و مکتب اخلاقی و جهادی ایشان دو وجهه مهمی است که باید برای نسل جوان مورد الگوبرداری قرار گیرد.

 فرماندار مرودشت در پایان در پاسخ به این پرسش که میزان تأثیرگذاری حاج‌قاسم در جهان اسلام خصوصاً ایران اسلامی در مواردی چون مقابله با دشمنان در سطوح مختلف را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: شهید سلیمانی را می‌توان از مهم‌ترین شخصیت‌های جهان اسلام دانست. در واقع نقش شهید سلیمانی در مبارزه با استعمار، نظم نوین جهانی است. خواسته آمریکا و نقشه خاورمیانه جدید که بر تجزیه کشورهای اسلامی، استوار است بر همگان روشن و مبرهن است و همین استکبارستیزی شهید سلیمانی و ایستادگی در برابر دشمنان جهان اسلام بود که موجب توطئه دشمنان جهت شهادت این شهید سرافراز شد. سردار با درایت و شجاعت موجب پیروزی و ایستادگی محور مقاومت و مدافعان حرم در برابر توطئه صهیونیستی - آمریکایی داعش شد.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان